כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפיגוע בבנימין

המפכ"ל לשוטרים המנטרלים: "במבחן התוצאה, רוצה מחבל הרוג"

המפכ"ל שיבח את פעילות השוטרים שנטרלו את המחבל בפיגוע בבנימין הבוקר - ושחרר אמירה חריגה: "מחבל הרוג, זה מה שאני רוצה לראות" | השר המיועד, ח"כ בן גביר פנה לקובי שבתאי ודרש "להעניק צל"שים לשוטרים שלא נרתעו גם כשהמחבל המשיך בנסיעה פרועה וסיכן את חייהם"

המפכ"ל לשוטרים המנטרלים: "במבחן התוצאה, רוצה מחבל הרוג"
המפכ"ל שבתאי והשוטרים שנטרלו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, שוחח בצהריים (שלישי) עם שני השוטרים שנטרלו את המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה בבנימין, בו נפצעה באורח בינוני לוחמת צה"ל. "פעלתם מצוין. מחבל הרוג, זה מה שאני רוצה לראות", אמר שבתאי לשני השוטרים.

בתוך כך, ח"כ איתמר בן גביר והשר המיועד לביטחון לאומי, קרא למפכ"ל להעניק צל"שים לשוטרים. השוטרים, רס"ל דוד יואל ורס"ב מנשה נפתלי, ביצעו פעילות שגרתית בגזרה והבחינו ברכב חשוד שנוסע במהירות, מזגזג על הכביש ומסכן את עוברי הדרך. השניים החלו במרדף אחריו תוך שהם מבקשים להקים מחסומי משטרה.

חיילת נפצעה קשה בפיגוע דריסה; המחבל נמלט וחוסל | תיעוד

במהלך המרדף התקבל דיווח בקשר המשטרתי על פיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב. השוטרים הבינו כי הרכב אחריו הם מבצעים מרדף מעורב בפיגוע, ביצעו ירי מדויק לעבר גלגלי הרכב ופגעו בהם, אולם הרכב בנסיעה עד שהגיע למחסום, שם ביצע סיבוב פרסה. לפי המשטרה, השוטרים המשיכו במרדף אחרי הרכב והצליחו לעוצרו, חתרו למגע, שברו את חלון הרכב והשתלטו על המחבל.

יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי בן גביר קרא כאמור למפכ"ל להעניק צל"שים לשני השוטרים. לדבריו: "מדובר בשוטרים גיבורים שביצעו מרדף בקור רוח אחר המחבל ולא נרתעו גם כשהמחבל המשיך בנסיעה פרועה וסיכן את חייהם. אני קורא למפכ"ל להעניק לשוטרים עוד הערב צל"שים על חיסול המחבל".

בשיחה עם השוטרים אמר להם המפכ"ל: "עשיתם פעילות מצוינת, הזיהוי הראשוני שלכם על רכב חשוד עוד לפני שידעתם על האירוע ואחר כך הקישור לאירוע עצמו ובמבחן התוצאה מחבל הרוג זה מה שאני רוצה לראות".
 
בהמשך התייחס המפכ"ל לפעילות השוטרים בזירה ואמר: "אני רוצה להביע את הערכתי לשוטרים על חתירה למגע, דבקות במשימה, על מקצועיות שבסופו של דבר חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע, זה מה שאנחנו מצפים מהשוטרים שלנו. השוטרים פעלו כמצופה וכנדרש משוטרים במשטרת ישראל. נמשיך לבצע פעילות בכל רחבי הארץ, פעילות התקפית למניעה וסיכול ככל שנדרש וככל שניתן. אני רוצה לאחל החלמה מהירה לחיילת שנפגעה בפיגוע."

 

 

 

 

פיגוע דריסה בנימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד