י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק על חומש

האב השכול: "הוא השאיר לנו צוואה חתומה בדם"

אביו של תלמיד ישיבת חומש שנרצח, יהודה דימנטמן הי"ד, פנה לקואליציה הנכנסת: "ומי יודע אם לא לעת כזאת הגעתם למלכות" ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "כל מי שנכנס לממשלה הזו מסכים שהגירוש היה עוול ואיוולת. הציבור מצפה לתיקון"

האב השכול: "הוא השאיר לנו צוואה חתומה בדם"
הרב מרדכי דימנטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אביו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע סמוך לחומש לפני כשנה קורא היום (רביעי) לראשי סיעות הקואליציה הנכנסת לבטל את חוק ההתנתקות, ולא להסתפק רק בשינוי החוק.

"בננו יהודה הי"ד נרצח בכניסה לחומש ע"י מחבלים בני עוולה שכוונתם המוצהרת הייתה לגרום לנסיגתנו מחומש ומצפון השומרון. אוי לנו אם נסייע בידם לממש את זממם. יהודה השאיר לנו צוואה חתומה בדם – ליישב את חומש וצפון השומרון כתשובה ציונית וערכית לרצח הנתעב, ומי יודע אם לא לעת כזאת הגעתם למלכות", אמר הרב דימנטמן. 

הרב דימנטמן ציין את הבטחות הפוליטיקאים לביטול החוק אותן קיבלו בני המשפחה במהלך ימי השבעה על יהודה הי"ד: "בימי השבעה ניחמו אותנו אישי ציבור רבים אשר הבטיחו לפעול נמרצות לביטול החוק הבלתי מוסרי המכונה חוק ההתנתקות. בזאת תהיה לנו נחמה קטנה שקורבננו לא היה לשווא. אנו מצטרפים לדרישה לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון בכלל ושל חומש בפרט. ראוי וסמלי יהיה אם זה יהיה המעשה הראשון של הממשלה כי לכך נבחרתם", אמר הרב דימנטמן. 

הדברים באים על רקע קמפיין אליו יצאה מועצה אזורית שומרון בדרישה להעביר את החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת ישיבת חומש כמעשה ראשון של הממשלה הלאומית הנכנסת. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר: "לא יהיה זמן מתאים מזה, להסיר את החרפה. לבטל את החוק שהיה אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל. חוק ההתנתקות בצפון השומרון. החוק שהביא להריסת ישובים שלמים וכל זאת כאשר הישובים כולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה. הממשלה הלאומית הנכנסת היא הממשלה שתזכה להיות זו שתסיר אות קלון בן 16 שנים. הגיעה השעה. אנחנו סומכים על כל ראשי סיעות הימין ומצפים שזה יהיה החוק הראשון שיעבור מייד עם כינון הממשלה", אומר דגן. 

בתוך כך, שורה של אישי ציבור וחברי כנסת מתייצבים בימים האחרונים לצד ישיבת חומש וקוראים לביטול חוק ההתנתקות כבר בשבועות הקרובים לאחר הקמת הממשלה החדשה. בימים האחרונים נפגשו אנשי ישיבת חומש עם חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור שונים, זאת במטרה להעלות את הדרישה מהכנסת הנכנסת ומהקואליציה שנרקמת לביטול חוק ההתנתקות ואישור הישיבה במקום.

עוד נזכיר, כי בשבועות האחרונים חתמו חברי כנסת רבים, מכל חברי סיעות הגוש הלאומי, על אמנת חומש ובה הצהירו על כך שיפעלו לביטול חוק ההתנתקות. באמנה נכתב כי "השומרון הוא ערש מולדתו ההיסטורית של מדינת ישראל.

בשנת תשס"ה (2005) הוחרב צפון השומרון, נותק העם ממולדתו ונהפך חבל הארץ שבין שכם לעפולה למאורת טרור. היום ברור לכולם שההתנקות היא עוול שחייבים לתקן. אנו מתחייבים לתיקון העוול, לביטול חוק ההתנקות והחלת מדיניות של חידוש ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון".

יהודה דימנטמן ישיבת חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד