כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מענה מהיר וטיפול בתלונות

ההוראות החדשות שישפרו את רמת השירות ללקוחות

רשות שוק ההון קובעת מסגרת שנועדה להסדיר את הטיפול בפניות הציבור במערכת הפיננסית החוץ בנקאית | ההוראות צפויות לשפר את רמת השירות והשקיפות ללקוחות

ההוראות החדשות שישפרו את רמת השירות ללקוחות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

רשות שוק ההון פרסמה הוראות הקובעות את התנהלותם של נותני שירותים פיננסיים בטיפול בתלונות ציבור, זאת על מנת להעלות את איכות השירות שניתן ללקוחות.

חברות המחזיקות ברישיון נותן שירותים פיננסיים מאת רשות שוק ההון, מציעות לציבור מגוון רחב של שירותים חוץ בנקאים (אשראי חוץ-בנקאי, פעולות בנכסים פיננסיים, פינטק ועוד). היקף פעילותם של גופים אלה גדל בשנים האחרונות באופן ניכר.

ההוראות מחילות לראשונה על נותני שירותים פיננסיים, כללים מחייבים לטיפול בפניות של לקוחות אליהם, כולל קביעת מנגנונים פנימיים, קביעת גורם אחראי ועמידה בלוחות זמנים. ההוראות מסדירות גם את תהליך בירור פניות ציבור על ידי רשות שוק ההון.

בהוראות נקבעו הנחיות מיוחדות לטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, כך שיורחבו אפשרויות הפנייה ויצומצמו לוחות הזמנים למענה לפניותיהם.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל הגיב: "בהוראות שפורסמו, הרשות מבטאת תפיסת פיקוח המציבה את הלקוח במרכז, וקובעת סטנדרט טיפול ראוי בלקוחות כנדרש בשירותים הפיננסיים המפוקחים. ההוראות הן חלק ממסגרת צרכנית שתעלה את רמת השירות, ותקדם טיפול הוגן ושקוף בלקוחות. אנו רואים בהוראות אלו נדבך הכרחי לפיתוח שוק השירותים הפיננסיים החוץ בנקאיים ולהגברת אמון הציבור בו".

 

שירותים פיננסיים שירות לקוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד