כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מציקים לחיילים"

המגיש התעמת עם פעילת השמאל הקיצוני: "שונאת ישראל"

איש התקשורת הימני ינון מגל התעמת עם פעילת השמאל הקיצוני שסיפרה על האירוע בחברון: "את שונאת את המקום שבאת ממנו" | האזינו

המגיש התעמת עם פעילת השמאל הקיצוני: "שונאת ישראל"
חייל מכה פעיל שמאל בחברון צילום: מתוך טוויטר

הסערה סביב התקרית בחברון בין החיילים לפעילי השמאל הקיצוני. טל שגיא, פעילת ארגון "שוברים שתיקה" שנכחה במקום, התראיינה על כך הבוקר (חמישי) ברדיו 103FM עם ינון מגל ובן כספית.

תחילה, התייחסה שגיא לדבריו של פאמפ שטען כי החיילים נמנעו מהעימות לעומת פעילי השמאל שדחפו ותקפו אותם: "הייתי בכל האירוע. משעשע אותי, כי כל מה שהוא מתאר זה עניין של כמה שניות, שקרים לחלוטין. אהבתי שאמרו 'דחפו אותה עם האף לקיר'. זה תיאור שקרי בכל אופן, לחלוטין. אף אחד לא דחף אף אחד, צילמו אותם, לא היו שם שום דחיפות, מגע פיזי".

"במסגרת הסיור של שישי הגעתי כפעילה עצמאית, זה לא היה סיור שאני מדריכה. באתי כי היה סיור של הקבוצה, ביקור בבית של משפחה שנפגעה והותקפה בשבת חיי שרה, משפחה פלסטינית. זה עניין אותי מאוד להגיע כדי להסתכל לאנשים האלה בעיניים שהותקפו ולשמוע את מה שעברו", סיפרה, "שכנים שלהם זרקו עליהם מלמעלה דברים. ההתנחלות ממש משקיפה על הבתים האלה. היינו בביקור, סיימנו את הביקור, הקבוצה, הרבה מהם חבר'ה חרדים ודתיים, מיהרו להסעה לפני שבת. בדרך הייתה את המשפחה החרדית, אותו נהג, רקדו עם החיילים, מהר מאוד החיילים הפכו לתוקפניים ואגרסיביים ואז מה שראיתם בסרטון".

כאשר נשאלה מה קרה שהשיח בין הלוחמים לפעילים התלקח באופן בו נראה בסרטון, השיבה שגיא כי "הקטע הזה שצילמו אותם רוקדים עם המשפחות עצבן אותם, הם ישר התחילו לצעוק 'למה אתם מצלמים?' זה מה שרואים, הכול זה אותם רגעים. תוך שנייה הוא תפס את הפעיל והוריד אותו לרצפה. אני שלחתי לכולם את כל מה שהיה לי. לא היה שם יותר מדי לפני. היה חלק אחד שלא ראיתי שפרסמו אותו".

עוד טענה שגיא כי האלימות הגיעה מצד החיילים ולא מצידה ושאר הפעילים שנכחו במקום. "אנחנו היינו בדרך החוצה, היינו בדרך לעזוב את המקום. גם 'שוברים שתיקה' וגם הקבוצה שהייתה ביום שישי לא הגיעו לעיר בשביל להסתכל על חיילים, אפשר להסתכל עליהם בכל מקום. גם במשפחות שלנו יש חיילים. זה לא העניין. העניין הוא להסתכל על המציאות בעיר חברון בעיניים ולראות איך נראה שלטון צבאי. אין לי שום עניין לבוא מול החיילים, אף אחד לא דיבר איתם בכלל".

"החיילים ביקשו מכם לעזוב?", תהה מגל, ושגיא הודתה: "אנחנו ביקשנו מהם לעזוב את המקום. החייל שרואים אותו מרביץ אמר 'אתם לא עוברים את הקו הזה', קו דמיוני, לכיוון שלא רצינו ללכת אליו. היינו בכיוון ההפוך, היינו בדרך החוצה, זה תוך כדי שאנחנו בדרך".

גרסתה של שגיא הובילה להגברת גובה הלהבות באולפן. "זה לא נכון מה שהוא סיפר?", שאל מגל בתקיפות, ופעילת ארגון 'שוברים שתיקה' הבהירה: "לא, שקרים. המציא לחלוטין. הם צילמו, התקשקשו שנייה וחצי. הם נסעו בכלל".

"'והבחור מניו יורק המציא', אני מאמין לשניים האלה ולא לך", זעם ינון, ושגיא טענה מנגד: "אתה לא היית שם. נשמה, אף אחד לא עושה פרובוקציה". ינון האשים כי בגללה חייל עכשיו יושב בכלא, וכספית יצא להגנתה: "לא, בגלל שהוא נתן אגרוף". שגיא מצידה הסבירה כי "גדלתי בעצמי בהתנחלות. גם שירתי בעיר, בגלל זה אני לא אבוא מול החיילים שם".

התבטאויותיה לא העניקו מרגוע למגל, שתקף: "את שונאת את המקום שבאת ממנו". שגיא נשארה אדישה לאמירתו של המגיש, וטענה מנגד: "הזמנת אותי לדבר או לצעוק? זה בדיוק אותו אופי חם שאני פוגשת כל הזמן בחברון. בדיוק ככה זה מגיע לאלימות. זה בדיוק אותם דברים. עוד לפני שפתחנו את הפה, ישר מקללים אותנו ואגרופים. אתה צריך להבין שזה בדיוק הדברים שמובילים אחרי זה חייל להביא אגרוף. אתה, ההתנהגות הזו והדיבור הזה, זה מה שמוביל אחרי זה שאנחנו מגיעים להביע סולידריות ומקבלים אגרוף".

"אתם שונאים את החיילים", זעם מגל, ושגיא השיבה אש: "אתה נשמע בדיוק כמו המתנחלים והחיילים שתוקפים. אחרי זה מספרים סיפורים על איך אנחנו מתנהגים - הפוסל במומו פוסל. ככה זה נשמע כשאנחנו מגיעים לחברון, רק אתמול קילל אותי אחד המתנחלים. לצעוק עליי זה בטח לא התנהגות. צריך מידה של אחריות על איך אנשים מתנהגים".

בתגובה לאמירותיה, הכריז מגל כי "גם אם את מדברת יפה ואני בהתרגשות זה לא אומר שאת לא מלאת שנאה". שגיא מצדה ביקשה להבהיר כי "הסיפור זה לא מי פה נגד החיילים ומי בעד. יש אלימות, ובדיוק אותה אלימות שאתה מפעיל כלפיי זו האלימות שמגיעה לרחובות והאלימות שהחיילים מפעילים. אנחנו באים להסתובב שם כי אנחנו רוצים להגיד שאפשר לעשות את זה אחרת. אנחנו בטובת החיילים, החברה הישראלית. אנחנו לא רוצים להמשיך את השליטה הזאת".

"בגלל זה אתם מציקים לחיילים במחסומים. את אוהבת את החברה הישראלית, בגלל זה אתם מוציאים את דיבת ישראל?", הזדעק מגל, ושגיא סיכמה: "אני עובדת יום יום בשביל להפסיק את השליטה הצבאית על מיליונים. אנחנו מראים שיש ישראלים שרוצים שיהיה פה אחרת. לא נפסיק לעבוד בשביל להגיד שאפשר לייצר כאן מציאות אחרת. מיליוני אנשים שנולדו למציאות שהם תחת שליטה צבאית. זה חייב להסתיים".

ינון מגל חברון שוברים שתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד