כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת המכתב לראשי הרשויות

פנייה ליועמ"שית: להסיר החסינות של לפיד ולחקור

אחרי שנתניהו תקף וגינה את לפיד על מכתבו לראשי הרשויות בישראל שלא לשתף פעולה עם אגף החינוך שבו יחזיק ח"כ אבי מעוז, ח"כ מהליכוד שלמה קרעי פנה במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה שתורה על הסרת חסינותו של לפיד וחקירתו במשטרה בגין המרדה

פנייה ליועמ"שית: להסיר החסינות של לפיד ולחקור
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות מכתבו של ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד לראשי הרשויות, חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי מ'הליכוד', פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד לפיד. "לאחר מכתבו המסית והממריד של ח"כ יאיר לפיד לראשי רשויות. הנך נדרשת להורות למשטרה לחקור אם יש במכתב את יסודות עבירת ההמרדה. בהתאם לממצאי החקירה, הנך נדרשת לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש את הסרת חסינותו של לפיד".

קרעי עדכן את 41.7 אלף עוקביו בטוויטר וכתב: "הגשתי תלונה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בחשד להמרדה נגד ראש הממשלה המודח, חבר הכנסת יאיר לפיד. לפיד מציב בדבריו תקדים המסכן את יכולתה של המדינה לשמר את מוסד העברת השלטון, שהוא כה חיוני למשטר דמוקרטי. לא נשתוק מול ההסתה הפרועה".

כזכור, בזמן שהוא עדיין מכהן כראש הממשלה פנה יאיר לפיד לראשי רשויות בדרישה שלא לשתף פעולה עם אבי מעוז, סגן השר במשרד ראה"מ המיועד שצפוי לקבל סמכויות גם בנושאי תכניות חינוך.

עוד בנושא:

ראש הממשלה לפיד קורא לאנרכיה: "להחרים ולא לשתף פעולה"

נתניהו תוקף: "ההתנהלות של לפיד מסוכנת; חציית קו אדום"

לפיד מגיב לנתניהו: "לא מקבל ממך שיעורים; שקרן סדרתי"

לפיד שיגר מכתב אל ראשי הרשויות בו הביע את דאגתו "לעתיד מערכת החינוך והמדינה", שכן לטענתו, "הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית".

שלמה קרעי לצד אבי מעוז בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

במכתבו מתייחס ראש הממשלה היוצא לפיד למינוי של אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, אשר עתיד להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה: "כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית ומסוכנת". תוך שהוא קורא לאנרכיה, וכותב כך: "אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

"האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף", כך במכתבו.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב ללפיד בפוסט ארוך בפייסבוק שבו כתב בין היתר: "אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה. חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום. גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל. לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, ששוללים זכויות נשים ועוד וגם לא עשינו זאת גם שהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה".

יאיר לפיד שלמה קרעי המרדה אנרכיה גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד