כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מגבה את הרמטכ"ל

ראש הממשלה לשעבר תוקף: "העם לא אמר את דברו"

אהוד אולמרט טען כי העם לא אמר את דברו בצורה חד משמעית: "התוצאה של מערכת הבחירות היא כזו שלמחנה הזה יש עודף של מספר קטן של מנדטים שמאפשר לו להקים ממשלה". הוא הגיב למקרה בחברון: "משקפת את ההידרדרות שמתרחשת לנגד עינינו" | האזינו 

ראש הממשלה לשעבר תוקף: "העם לא אמר את דברו"
אהוד אולמרט צילום: משה שי, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טען בראיון לרדיו 103FM כי העם לא אמר את דברו, וגיבה את הרמטכ"ל על תגובתו לתקרית בחברון.

"אני חושב שההודעה של הרמטכ"ל הייתה במקומה, גם אם במידה מסוימת באיחור, אבל היא חד משמעית מייצגת את הערכים ואת העקרונות שעל פיהם מתנהל הצבא והתנהלה המערכת האזרחית, הקדר שבין הדרג האזרחי לצבאי מאז ומעולם", טען אולמרט בפתח השיחה. "הבריון מחברון שעתיד להיות השר לביטחון לאומי תרוצה לשבש את זה. הוא עושה הסתה בלי פוסקת".

בנוסף, הכריז אולמרט כי "ההתנהגות של החייל שהכה באגרוף פעיל שמאל ואמר לו 'קיבלתם את בן גביר' משקפת את ההידרדרות שמתרחשת לנגד עינינו ממש בכל מה שקשור ליציבות של כללי ההתנהלות כפי שהיינו רגילים להם וכפי שאנחנו מאמינים שהם צריכים להתקיים. לכן הודעת הרמטכ"ל היא ביטוי מדויק לכללים שצריכים להתקיים. הוא בהחלט עשה את הדבר הנכון במקום הנכון".

אולמרט הגיב גם לתוצאות הבחירות, וטען "העם לא אמר את הדבר הזה. התוצאה של מערכת הבחירות היא כזו שלמחנה הזה יש עודף של מספר קטן של מנדטים שמאפשר לו להקים ממשלה. העם לא אמר את דברו".

"העם לא אמר שהוא נותן אישור לממשלה להסית נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד , להעביר את האחריות לתוכניות החינוכיות לנושא המגדרי למי שיש לו עמדה חשוכה, קיצונית ומסוכנת נגד הציבור הזה. אף אחד מהדברים האלה הם לא תוצאה של מערכת הבחירות".

"מנחם בגין אמר ששלטון הרוב הוא לא דיכוי המיעוט, וששלטון הרוב איננו יכול לגזול מהמיעוט את הזכויות הבסיסיות שהם חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם המוסרית והדמוקרטית. מה שעושה נתניהו עכשיו זה שהוא רוצה לערער את כל היסודות האלה", הוסיף.

אהוד אולמרט בחירות לכנסת ה-25 רמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד