כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בתגובה לשיגור הרקטה

לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף מנהרה בעזה, חמאס ירה לעבר המטוסים | תיעוד

לאחר ירי הרקטה אתמול לשטח ישראל: מטוסי קרב תקפו הלילה מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | בין המטרות שהותקפו: סדנה לייצור אמצעי לחימה, מנהרת חמאס ואף עמדה צבאית | במקביל לתקיפות: ירי בוצע נגד מטוסי חיל האוויר, התרעות הופעלו בשטחים פתוחים

לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף מנהרה בעזה, חמאס ירה לעבר המטוסים | תיעוד
אילוסטרציה צילום: pixabay

צה"ל תקף הלילה (מוצאי שבת) מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הסדנה משמשת כאתר מרכזי לייצור מרבית הרקטות של הארגון ברצועה. 

בנוסף, נתקפה מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. "התקיפה הלילה ממשיכה את מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה", מסר דובר צה"ל.

במקביל לתקיפות, הופעלו התרעות צבע אדום בשטחים פתוחים סמוך ליישובים בעוטף עזה בשל ירי גד מטוסים שבוצע מהרצועה. לא היו נפגעים.

בהמשך הלילה הודיע צה"ל כי בתגובה לירי משטח רצועת עזה, הותקפה עמדה צבאית נוספת של ארגון הטרור חמאס.

אתמול נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. תושבים בכמה יישובים בעוטף דיווחו על שמיעת פיצוץ עז. לפי דיווחים פלסטינים, 3 רקטות שוגרו מעז אך אחת בלבד הצליחה לחצות לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בשטח פתוח, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא שוגרו מיירטים. שגרה מלאה בעורף".

הירי מגיע לאחר חיסול שני בכירים בג'יהאד האסלאמי בסוף השבוע שעבר. בלילה שבין רביעי לחמישי פשטו כוחות הביטחון על הכפר בורקין סמוך לג'נין במטרה לעצור מבוקש בגין פעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות נרשמו חילופי אש כבדים בין הלוחמים לחמושים רבים שזרמו למקום. הכוחות עצרו שלושה מבוקשים, ביניהם את ואסם פאיז, שלפי גורמים בטחוניים תכנן לבצע פיגוע באמצעות מכונית תופת בשטח ישראל.

לפי הפלסטינים, כתוצאה מהירי חוסלו לפחות שני מחבלים ונפצעו כמה נוספים. המחוסלים, כך לפי דיווחים פלסטינים, הם מוחמד איימן אל-סעדי, מפקד שטח בכיר של הג'יאהד האסלאמי בעיר ונעים זביידי, בן דודו של המחבל זכריא זביידי, שגם הוא נחשב לפעיל בכיר בארגון.

לאחר התקרית, בג'יהאד האסלאמי איימו לנקום את מותם של שני הפעילים. "הטבח שביצע הכיבוש הציוני נגד לוחמי ההתנגדות שלנו במחנה ג'נין לא יעבור מבלי שהאויב ישלם את המחיר על הפשע הנתעב הזה", נאמר בהודעת הארגון. בישראל נערכו לאפשרות שהארגון ינסה לבצע ירי רקטות מעזה לשטח ישראל.

עזה צה"ל חמאס ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד