כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"בונים כל הזמן"

שר השיכון המיועד גולדקנופף: לא רואה שיש משבר בענף הדיור

במסגרת כנס בו נטל חלק שר השיכון המיועד מטעם יהדות התורה, ח"כ יצחק גולדקנופף, הוא הבהיר כי אינו יודע שיש בישראל משבר דיור: "לא הכרתי קודם את המשרד ככה שאני לא יודע שיש משבר בענף הזה" | עוד אמר: "כדי להגיע למאה אלף דירות בשנה ויותר, אנחנו צריכים כלים"

שר השיכון המיועד גולדקנופף: לא רואה שיש משבר בענף הדיור
גולדקנופף בכנסת צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר השיכון המיועד, ח"כ יצחק גולדקנופף (יהדות התורה) השתתף היום (רביעי) בכנס האקספו של השלטון המקומי, במהלכו התייחס לתפקידו הצפוי במשרד השיכון והתבטא כי לדעתו אין כלל משבר דיור בישראל.

"מדברים כל הזמן על משבר", אמר גולדקנופף, "אני לא הכרתי קודם את משרד השיכון ככה שאני לא יודע שיש משבר בענף הזה". לדבריו, "אני רואה שכל הזמן בונים בארץ".

השר המיועד גולדנקופף הוסיף: "חייבים לסגור את תקציב משרד השיכון ותוספת תקנים למשרד. כדי להגיע לכמויות האלה של מאה אלף דירות בשנה ויותר, אנחנו צריכים כלים".

יצוין כי משבר הדיור היווה נדבך מרכזי במהלך קמפיין הבחירות של יהדות הורה והוא אף עומד במרכז הדרישות הקואליציוניות במסגרת דיוני המו"מ מול הליכוד המתנהלים בימים אלה.

בשיחות בין ׳יהדות התורה׳ למפלגת הליכוד השבוע עלו הצעות לפשרה שתסיים את המשבר סביב חוק הגיוס, החרדים מצפים לתגובה מהליכוד ואז צפויים לעלות את הצעת הפשרה לאישור מועצת גדולי התורה החסידית שהעבירה דרישות מפורשות בכינוס המועצת לאחר הבחירות.

בפגישה הלילית שהתקיימה ביום ראשון השבוע, עוד בטרם הוחלט להתעסק בנושאי התפקידים, העלו חברי אגודת ישראל בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, את התעקשותם בנושא חוק הגיוס, שיהיה דומה במתכונתו לחוק טל, ללא יעדים וללא סנקציות.

במהלך הפגישה בה גם לקח חלק עורך הדין עמית חדד, פרקליטו האישי של נתניהו, הוצג נוסח פשרה לפיו יקבע בהסכמים הקואליציוניים כי 'לא ייעצר או יכלא בישראל אדם בעוון לימוד תורה', מה שייתן מענה לכך שלא יהיו סנקציות.

נוסף לכך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליכוד הביעו נכונות לחוקק את 'חוק יסוד ערך לימוד התורה', מה שייתן מענה בפני בג״צ בשאלת הפגיעה בחוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו' בהתייחס לערך השיוון, כך שלראשונה חוק יסוד יכיר בערך של לומדי תורה ויעגן את אי השיוון של בחורי ישיבות.

במהלך היום צפויים בליכוד להשיב על דרישת החרדים, מה שיביא לסיום הסאגה והתקדמות משמעותית ביניהם, לקראת חתימה סופית על הסכם קואליציוני, אחרי שגם נושא השוואת תקציבי החינוך ושאר הנושאים הוסכמו בין המפלגות.

יצחק גולדקנופף יהדות התורה משבר הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד