א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אלימות מקוממת

בהפגנת הרכבת הקלה: שוטרים הכו חרדים באלות - ללא סיבה | תיעוד

צעירים חרדים שצעדו לתומם הוכו בידי שוטרים במהלך הפגנה נגד קו הרכבת הקלה - ללא סיבה | המשטרה: "השוטרים נקטו איפוק רב והכלה כלפי המפגינים, אך נאלצו לפזרם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, לאחר שממקום הימצאותם הושלכו חפצים לעבר כוחות המשטרה"

בהפגנת הרכבת הקלה: שוטרים הכו חרדים באלות - ללא סיבה | תיעוד
השוטרים מכים באלות צילום: ארגון בצדק

שני שוטרים תועדו אתמול (רביעי) מכים חרדים באמצעות אלות, במהלך הפגנה שנערכה בירושלים נגד קו הרכבת הקלה. לפי התיעוד, השוטרים הכו צעירים שצעדו על המדרכה למרות שלפי התיעוד כלל לא ברור אם השתתפו בהפגנה באופן אקטיבי. יצוין כי להפגנות מן הסוג הזה מגיעים סקרנים רבים וחלקם לא לוקחים בהן חלק באופן פעיל.

כך או כך, בזמן התיעוד, הצעירים שהוכו בידי השוטרים לא הפריעו לתנועה או השתתפו בהתפרעות. לפי המשטרה, השוטרים נאלצו לפעול באמצעים נגד צעירים שממקום הימצאותם הושלכו חפצים לעבר הכוחות.

אתמול השתתפו מאות קיצוניים בהפגנה נגד קו הרכבת. אנשי 'העדה החרדית' מפגינים נגד עבודות הרכבת הקלה מזה כשנתיים, בטענה כי מעבר הרכבת בשכונות החרדיות יפגע בצביון ובקדושת המקום. בתקופות מסוימות נערכות ההפגנות מדי לילה, כשחלק מהמפגינים מסבים נזק רב לאתרי העבודות ונלקחים למעצר. לאחרונה החלה עיריית ירושלים לתבוע בגין הנזקים מאות אלפי שקלים מהמפגינים.

אתמול, באופן חריג, קיבלו אנשי העדה החרדית חיזוק משמעותי למחאתם, כשאנשי 'הפלג הירושלמי' מקבוצתו של הגאון רבי צבי פרידמן הצטרפו להפגנה בהוראת רבם.

בואם של אנשי 'הפלג' להפגנה הפכה אותה להמונית ואלימה. המשטרה בפיקודו של מפקד תחנת לב הבירה שלומי טובול ומפקד היס"מ שחר מחסומי, נערכה במקום בכוחות גדולים תוך שימוש בפרשים ואמצעים נוספים במטרה לפזר את המפגינים שנשכבו על הכביש וחסמו את צירי התנועה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר והמיועד לתפקיד השר לבטחון לאומי מסר: "בעיני חמור מאוד ששוטרים מכים הולכי רגל, לכאורה ללא כל סיבה ממשית. מצפה מהמשטרה לבדוק את הנושא באופן מיידי . אני אמנם בעד לתת גב לשוטרים, אבל לא בכל אירוע ומצב ובוודאי שאין הצדקה להרביץ לחרדים בגלל שהם חרדים ושוטרים לא יכולים לנצל את כוחם ולהתנהג בצורה לא ראויה. החרדים אינם שק חבטות של המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים ישנה קבוצת מפירי סדר הפוגעת בציבור הרחב, משבשת את חייו וגורמת לנזקים כבדים לרכוש פרטי וציבורי. אמש, האירוע התחיל בצומת בר אילן, לשם הגיעו קבוצות מפירי סדר מצומת צפניה תוך שהפילו את הגדרות בדרכם על הכביש. למרות הפרת הסדר משטרת ישראל החליטה לאשר את המחאה בצומת בר אילן ולחסום את הצומת. לאחר מכן, מפירי הסדר עלו חזרה לצומת צפניה חסמו את התנועה וגם אז נהגו השוטרים באיפוק על אף שהושלכו לעברם אבנים וביצים והובערו פחים".

"במהלך הפרת הסדר השוטרים פעלו במספר פעמים להדיפתם ללא אמצעים לצד הדרך על מנת שכלי רכב יעברו. לאחר שכל אלו לא עזרו, ניתן אישור להדיפת מפירי הסדר באמצעות אלות המכוונות לפלג גוף תחתון תוך דגש על אי שימוש בהם לבלתי מעורבים, נשים וילדים. בניגוד לפרסום המגמתי והחלקי של הסרטון מדובר בקבוצת אנשים שהיו על מרפסת ממנה הושלכו חפצים שונים לרבות אבנים לעבר השוטרים, ועל כן הוחלט לפזרם מהמקום.
משטרת ישראל לא תשלים עם הפרות סדר אלימות ולא משנה מה הסיבה לכך. טוב יעשו מארגני המחאות והפרות הסדר ויבדקו את עצמם על הנזק והצער שהם גורמים לציבור הרחב שומר החוק המתגורר במקום ובוודאי גם אל מול השחתת רכוש פרטי וציבורי", הוסיפו במשטרה.

אלימות שוטרים הפגנת חרדים הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד