א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גוי של שבת

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': הושג פתרון לבעיית הטלטול בין שכונות בני ברק    

בעקבות הפרסום הערב על בעיית הטלטול שנוצרה בין שכונות בני ברק בעקבות פגיעת משאית בגשר להולכי רגל, נמצא פתרון זמני לשבת הקרובה | גוי יעמוד בצומת סמוכה ויסייע למשפחות לעבור את הכביש האסור בטלטול יחד עם העגלות והחפצים | כל הפרטים בפרסום ראשון

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': הושג פתרון לבעיית הטלטול בין שכונות בני ברק    
המעבר הסגור בגשר פרדס כץ צילום: בחדרי חרדים

בעיית הטלטול בשבת הקרובה בין שכונות פרדס כץ וקריית הרצוג לתוך העיר עוררה תוך זמן קצר שיח רחב בנושא בקרב התושבים וניסיון למצוא פתרונות מעשיים. לאחר עשרות פניות וקישור בין האנשים הנוגעים בדבר הושג פתרון זמני לשבת הקרובה בתקווה שעד לשבת הבאה הגשר יתוקן והולכי הרגל יוכלו לטלטל דרכו ללא חשש.

אחרי מאמצים רבים הושג גוי שיעמוד בליל שבת ברחוב ז'בוטינסקי בצומת שבין הרחובות סוקולוב ואבו-חצירא ויסייע בטלטול העגלות בקטע האסור בטלטול. הגוי יעמוד בצומת בין השעות 21:00 ל-00:00 בליל שבת.

מי שעומד מאחורי הפתרון הוא אברך תושב קרית הרצוג בשם אלחנן אהרן הדואג מידי שבוע לגוי שעומד בליל שבת בצומת השומר-ז'בוטינסקי, כשפנינו אליו בטרם פרסום הכתבה בנושא הגשר סיפר ר' אלחנן מהיכן נולדה היוזמה הזו ועל הקושי למצוא גוי ומימון להחזיק את פרויקט החסד הזה.

"בעבר", מספר ר' אלחנן, "היה איסור מדאורייתא לטלטל בכביש המסוים הזה, אך בשנים האחרונות, מאז שנפתח כביש אם המושבות, ירדה דרגת חומרת האיסור לדרבנן, אך עדיין אי אפשר להקים שם עירוב בשל סיבות שונות, וזה הוביל לבעיה גדולה משום שמאות משפחות מתגוררות בקריית הרצוג ובפרדס כץ ומעוניינות לסעוד את סעודת ליל שבת אצל ההורים שגרים בתוך בני ברק ובדרך הן חייבות להעביר את עגלות הילדים ברחוב ז'בוטינסקי – בהלוך ובחזור".

ר' אלחנן מספר כי "מה ששבר את גב הגמל היה בשביעי של פסח לפני כשנה וחצי. "הסעודה הסתיימה בשעה מאוד מאוחרת בלילה, לפי שעון קיץ", מספר ר' אלחנן, "וכשאנשים ביקשו לחזור לקריית הרצוג, הם הגיעו לכביש ובמשך שעה ארוכה לא עבר שם אף גוי שיוכל להעביר את העגלות. גם אני אישית הייתי שם עם משפחתי, וזה היה מתסכל. הילדים היו עייפים מאוד, כולנו רצינו לחזור הביתה ולא היה מוצא. לבסוף סמכנו על היתר שאפשר להעביר את העגלה באמצעות ילדים קטנים, וכך נהגנו. חזרתי מאותו אירוע בתחושה חמוצה מאוד. הרגשתי שחייבים להרים את הכפפה ולעשות משהו".

"התייעצתי עם פוסקים בעיר כגון הגאון רבי משה שאול קליין והגאון רבי עמרם פריד שהשיבו לי כי פתרון הגוי שיעמוד מידי ליל שבת הוא לכתחילה ומדובר בדבר חשוב מאוד. אחרי ברכתם הצלחתי לאתר גוי שמשתף אתנו פעולה באופן קבוע – בקיץ הוא עומד בין השעות 22:30 עד 1:30 בלילה, ואילו בחורף בין 21:00 לחצות. הוא נמצא שם עם אפוד זוהר, כך שכולם מבינים שהוא האחראי, וכך הוא מעביר את העגלות מצד לצד".

מדובר בעלות כספית כבדה

כשביקשנו ממנו לדאוג לגוי שיעמוד השבוע מתחת לגשר הסגור ויעזור בטלטול העגלות הסביר ר' אלחנן כי יהיה קשה למצוא גוי שכזה בזמן קצר כל כך וכן למצוא מימון לדבר. "בכל שבת אני מוציא מאות שקלים בשביל לממן את הגוי שעומד בצומת, רוב האנשים המשתמשים בשרות הגוי משתדלים לתת כמה שקלים אולם זה לא מתקרב לכיסוי ההוצאות". הוא מספר כי ביקש מספר פעמים לקבל מימון מעיריית בני ברק אך טרם נענה, "בסוף אני מתמודד עם כל זה, אם תמצא תורם לממן עוד גוי, אעשה מאמצים לאתר אחד שכזה" אמר.

הכתבה פורסמה ועוררה כצפוי הדים רבים, מספר אנשים פנו בעקבות הכתבה וביקשו לתרום את מימון הגוי לשבוע הקרוב שיעמוד כאמור בצומת בין רחוב אבו-חצירא לרחוב סוקולוב בתוך כשעה נמצא גם גוי ש'נידב' אדם המטופל בידי עובד זר וכך יוכלו עשרות משפחות להתארח אצל ההורים גם בשבת הקרובה. אנשים נוספים המעוניינים לתרום לפרוייקט החסד הזה מזומנים לפנות לר' אלחנן אהרן במספר הטלפון 0548405244

טלטול בשבת גשר פרדס כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד