י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התשובה המוזרה לעתירה

במשרד הבריאות טענו: ההסכם עם פייזר נעלם

במהלך דיון בבית המשפט טענו במשרד הבריאות כי הם לא מוצאים את ההסכם שנחתם עם פייזר לגבי חיסונים, וכי הם כלל לא בטוחים שהוא נחתם. רק לאחר פנייה מצד התקשורת, הם מצאו אותו והציגו לבית המשפט

במשרד הבריאות טענו: ההסכם עם פייזר נעלם
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משרד הבריאות השיב לבית המשפט כי הוא לא מצא את ההסכם עם חברת פייזר על החיסונים, וכי לא בטוח שהוא נחתם בכלל. לפי הדיווח ב'כאן 11', רק לאחר פניית הערוץ ההסכם התגלה.

במסגרת עתירה שמתנהלת בבית המשפט המחוזי בירושלים משרד הבריאות התבקש להציג את ההסכם שנחתם עם פייזר על החיסונים, שחלקו פורסם לציבור בשנה שעברה וחלקו הושחר בעקבות שמירה על סודיות.

העותרת היא עמותה לזכויות אדם שפנתה לבית המשפט לאחר שמשרד הבריאות לא ענה לה לבקשת חופש המידע שהגישה - אך במשרד הבריאות טענו במהלך הדיון כי הם לא מצאו את ההסכם החתום עם פייזר, לאחר שחיפשו.

הפרקליטה מטעם משרד הבריאות אף אמרה לבית המשפט ואמרה שאחרי בירור עם גורמים רלוונטיים היא כלל לא יודעת אם ההסכם נחתם בין המשרד לפייזר. ב'כאן חדשות' פני למשרד הבריאות, ואז תוך פחות מיממה ההסכם נמצא.

בעקבות כך במשרד הבריאות הגישו תשובה מחודשת לבית המשפט, יחד עם ההסכם החתום. עדיין לא ברור מדוע המשרד טען מלכתחילה כי לא ברור אם יש הסכם.

במשרד הבריאות מסרו בתגובה: "הסכם שיתוף פעולה בראיות אפידמיולוגיות נחתם במקור מול חברת פייזר, הוא קיים במשרד, והעתקו החתום הועבר לבית המשפט. המענה הראשוני, שניתן לבית המשפט, לא היה צריך להימסר כפי שהוא, ועל כך אנו מצירים".

חברת פייזר חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד