כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ישראל לא עושה מספיק"

"אפשר לחטוף ילדי חמאס כדי להוביל לעסקה"

לאחר שחמאס טען כי בידו הנשק של הדר גולדין הי"ד, איש התקשורת והעיתונאי צבי יחזקאלי סובר כי אפשר לחטוף ילדים של בכירי ארגון הטרור ובכך לעשות החלפת שבויים: "הטענות של המשפחה שישראל לא עושה מספיק, זה נכון" | האזינו

"אפשר לחטוף ילדי חמאס כדי להוביל לעסקה"
יחיא סינוואר צילום: Attia Muhammed/Flash90

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13', אמר אמש (שישי) כי אפשר לחטוף ילדים של בכירים בחמאס כדי להוביל לעסקת שבויים, שבמסגרתו גופות החיילים מ'צוק איתן' והאזרחים הנעדרים ישובו סוף-סוף לישראל.

יחזקאלי התראיין לרדיו 103fm והגיב לעצרת לציון 35 שנים להיווסדו של ארגון הטרור חמאס, שבה הוצג נשק התבור שנטען כי היה שייך לסגן הדר גולדין הי"ד, הלוחם שנלקח בשבי חמאס בשנת 2014 במסגרת מבצע צוק איתן.

בראש ובראשונה הסביר יחזקאלי כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית. שכן, חמאס משקיע את כל מרצו בחגיגות האלה בכדי להשפיע על התודעה. "זה מה שיש לחמאס ביד היום כשהוא כלוא ברצועת עזה. הוא אומנם ייצא את הטרור לגדה, אבל באיזשהו מצב הוא ממולכד. חמאס הגיעה להישגים צבאיים כביכול, אבל תשאל את עצמך האם תושבי עזה מרוצים, וזאת הסיבה לשאלה למה חמאס עשה את זה", הזכיר.

כשנשאל האם הם מאמינים כי הם יכולים לתבוע ממדינת ישראל שחרור אלפי שבוים כמו בעסקת שליט, הזכיר יחזקאלי כי בזמן העסקה ישראל התנהגה כפירמידה הפוכה, וכל הכוח שלה היה על גורלו של חייל אחד. "החברה הישראלית, מערכת הביטחון, וההנהגה התפכחו מהסיפור הזה. אנחנו רואים את הטרור שקרה בעקבות כל משוחררי שליט - ראה יחיא סינוואר, בכיר המשוחררים ומבינים שזה לא יכול לקרות".

"כלומר, אתה לא רואה סיכוי לכך שיתרחש משא ומתן שיוביל לשחרור מחבלים תמורת הגופות ושני השבויים?", שאל המגיש ניסים משעל את יחזקאלי. הוא מיהר להשיב שלא מדובר בשחרור מחבלים המוני, וזו הסיבה שזה תקוע. "הטענות של המשפחה שישראל לא עושה מספיק זה נכון. אתה יודע גם לחטוף בנים של בכירי חמאס ישראל לא ניסתה לעשות".

חמאס הדר גולדין צבי יחזקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד