כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הנתונים המלאים

מספר מבהיל: עשרה מיליון גויים זכאים לעלות על פי 'חוק השבות'

מדינה יהודית? נתונים חדשים מראים כי בכל העולם יש כמעט 18 מיליון אנשים הזכאים לעלות לארץ ע"פ חוק השבות, אך 10 מתוכם הם גויים. בכל שנה ושנה מספר הזכאים הלא יהודים הולך וגדל, זאת ברקע המאבק האחרון על חוק השבות אותו דורשים לתקן במפלגות הקואליציה המסתמנת

מספר מבהיל: עשרה מיליון גויים זכאים לעלות על פי 'חוק השבות'
נוסעים בנתב"ג צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עד כמה חשוב לתקן את חוק השבות? נתונים שנחשפו היום מלמדים כי בעולם ישנם כמעט עשרה מיליון לא-יהודים הזכאים לעלות לישראל לפי חוק השבות הנוכחי.

אם מישהו היסס האם באמת צריך לתקן את חוק השבות, הנתונים מצביעים על הדחיפות שבדבר: הנתונים מסתמכים על המחקרים של פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה שנחשב לאחד הדמוגרפים החשובים ביותר של העולם היהודי. לפי דלה פרגולה ישנם כ-18 מיליון זכאי שבות מחוץ לישראל, אולם רובם לא יהודים.

בחלק מהמדינות, כמו בארצות הברית, על כל יהודי זכאי אחד יש עוד לפחות לא-יהודי שיכול לעלות לישראל. במדינות אחרות, כמו ברוסיה, ישנם שלושה לא-יהודים זכאים על כל יהודי אחד, דבר שמסביר מדוע שבעים וחמש אחוז מהעולים ממדינה זו אינם יהודים.

ההסבר לכך נעוץ בחוק השבות הנוכחי שמקנה זכאות לכל בני המשפחה הלא-יהודים של יהודי. יהודי שמתבולל מקנה זכאות גם לאשתו הלא-יהודיה, לילדיו ולנכדיו ואפילו לנכדים שלו. לא פלא, שבעולם שבו כל כך הרבה יהודים מתבוללים, רוב זכאי השבות הם כבר לא יהודים.

לפי המחקר מתברר שהמצב רק הולך ומחמיר. בכל שנה נוספים עוד לא-יהודים זכאים (ילדים, נכדים ושאר בני המשפחה) ואילו מספר היהודים זכאי השבות הולך ומצטמצם. בהשוואה לנתוני 2013, מתברר שבעשור האחרון נוספו עוד כשני מיליון זכאי עלייה לא-יהודים ורק ארבע מאות אלף יהודים.

חוק השבות גויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד