כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא נשאר חייב

נתניהו תוקף את ה'טיימס': קורא בבושת פנים לערער את הממשלה הנבחרת

נתניהו תקף הלילה בחריפות את המאמר הארסי שפורסם בניו יורק טיימס נגד הממשלה שהוא מקים בימים אלה שכונתה הממשלה הקיצונית ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. נתניהו: "דמוניזציה של ישראל במשך עשרות שנים בעמודים הראשונים שלה" | והצהיר: "אמשיך להתעלם מעצותיה הלא מבוססות"

נתניהו תוקף את ה'טיימס': קורא בבושת פנים לערער את הממשלה הנבחרת
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תוקף את ה'ניו יורק טיימס' בעקבות המאמר שבו הזהיר מפני ממשלת נתניהו השישית שצפויה לקום בימים הקרובים.

נתניהו כתב הלילה באנגלית: "אחרי שקברה את השואה במשך שנים על דפיה האחוריים ודמוניזציה של ישראל במשך עשרות שנים בעמודים הראשונים שלה, הניו יורק טיימס קורא כעת בבושת פנים לערער את הממשלה הנבחרת של ישראל הנכנסת".

עוד הוסיף נתניהו ותקף: "בעוד הניו יורק טיימס ממשיך לעשות דה-לגיטימציה לדמוקרטיה האמיתית האחת במזרח התיכון ובעלת הברית הטובה ביותר של אמריקה באזור, אני אמשיך להתעלם מעצותיה הלא מבוססות ובמקום זאת להתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת יותר. חיזוק הקשרים עם אמריקה, הרחבת השלום עם שכנינו והבטחת עתידה של המדינה היהודית האחת והיחידה".

כזכור, העיתון האמריקאי ה'ניו יורק טיימס' מהגדולים בעולם ובעל השקפה ליברלית, תקף אתמול (ראשון) במאמר מערכת את הממשלה המסתמנת בישראל במילים: "ממשלת הימין הקיצוני שתכנס בקרוב לשלטון, בראשות בנימין נתניהו, היא המדאיגה ביותר מכל הממשלות האחרות בהיסטוריה של 75 שנות מדינת ישראל".

נתניהו נואם במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

עוד נכתב כי "אמנם מר נתניהו זכה בבירור לתמיכת ציבור הבוחרים הישראלי, אך ניצחונו היה צר ואי אפשר לראות בו מנדט רחב לוויתורים למפלגות האולטרה-דתיות והאולטרה-לאומיות שמעמידות את האידיאל של המדינה היהודית והדמוקרטית בסכנה".

עוד מציין העיתון: "מועצת המנהלים (של העיתון) תומכת בפתרון שתי המדינות במשך שנים רבות, ואנחנו נשארים מחויבים לתמיכה זו. האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם, ולפחות חלק מהביקורת על ישראל היא תוצאה של שנאה בנושא זה".

עוד נכתב: "ממשלתו של מר נתניהו מהווה איום משמעותי על עתידה של ישראל ואפילו לרעיון המולדת היהודית. ראשית, העמדה של הממשלה עלולה להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי מבחינה צבאית ופוליטית". במאמר קוראים העורכים לממשל ביידן ליצור לחץ על ישראל: "במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל, כפי שהוא עושה במדינות בכל רחבי העולם. זה יהיה מעשה ידידות, העולה בקנה אחד עם הקשר העמוק בין שתי האומות".

ה'ניו יורק טיימס' תקף עוד את הקואליציה החדשה: "כעת הוא (נתניהו) עושה כל שביכולתו כדי להישאר בשלטון, על ידי היענות לדרישות של הגורמים הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית, הקבינט החדש שהוא מקים כולל מפלגות ימין קיצוני שקראו להרחיב ההתנחלויות באופן שיהפוך למעשה מדינה פלסטינית בגדה לבלתי אפשרית, שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, פעולה מסוכנת שתביא אלימות ערבית-ישראלית".

הכניסה למשרדי ניו יורק טיימס. צילום: אנספלש.

גם איתמר בן גביר מוזכר במאמר: "השרים בממשלה החדשה כוללים אישים כמו איתמר בן גביר, שהורשע בישראל ב-2007 בגין הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור יהודי".

לסיום נכתב ב'ניו יורק טיימס': "תמיכתה של אמריקה בישראל משקפת את הכבוד של שתי המדינות לאידיאלים הדמוקרטיים. הנשיא ביידן ומר נתניהו צריכים לעשות כל שביכולתם כדי לאשר מחדש את המחויבות הזו".

ניו יורק טיימס מאמר מערכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד