י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד השנאה שנחשף ב'בחדרי'

ח"כ אייכלר: "עלולים להגיע לשפיכות דמים"; דרישה לפתוח בחקירה נגד האישה

תיעוד ההשתלחות האנטישמית כלפי ילדות חרדיות ברמת גן ממשיך להסעיר | ח"כ אייכלר: "ההסתה של לפיד ליברמן וחבריהם כנגד התוצאות הדמוקרטיות בבחירות - עלולה להוביל לאלימות ושפיכות דמים כנגד החרדים" | 'בצלמו' קוראים למשטרה ולמשרד המשפטים לפתוח בחקירה

ח"כ אייכלר: "עלולים להגיע לשפיכות דמים"; דרישה לפתוח בחקירה נגד האישה
המתקפה נגד הילדות ברמת גן צילום: מתוך התיעוד

תגובות סוערות לסרטון שנחשף ב'בחדרי חרדים': חבר הכנסת ישראל אייכלר הזהיר היום (שני) מפני ההסתה של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן וראש הממשלה יאיר לפיד. זאת, על רקע התיעוד שבו נראית אישה תוקפת במילים קשות מורה וילדות חרדיות שהגיעו לגינה ציבורית ברמת גן. "כמו טרמיטים אתן, אל תבואו לכאן", הטיחה בהן האישה. "ההסתה עלולה להוביל לאלימות ושפיכות דמים כנגד הציבור החרדי", הזהיר אייכלר. במקביל, ארגון זכויות האדם 'בצלמו' פנה לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה וזנה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד האישה.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה להשתלחות האישה כי "מזה כמה שבועות שאנו מתריעים על כך שההסתה וההמרדה של לפיד ליברמן וחבריהם כנגד התוצאות הדמוקרטיות בבחירות, עלולה להוביל לאלימות ושפיכות דמים כנגד הציבור החרדי". לדבריו, "שוב פעם בנות חרדיות הותקפו במילים אנטישמיות בגינה ציבורית ברמת גן. האישה שצעקה כנגד החרדים "בהמות וטרמיטים" רק בגלל שהעזו לבקר בגינה ברמת גן, היא לא בודדה במרחב הישראלי. לצערנו ישנם רבים כאלו, שמובלים אחרי שצף קצף השפתיים המסיתות בזעם של ליברמן כנגד שומרי התורה ולומדיה. הדרך של החרדים למריצות למזבלה כבר סלולה".

מתקפת שנאה נגד הילדות החרדיות: "כמו טרמיטים, אל תבואו לכאן" | תיעוד

"אותה אישה שצורחת בטירוף היא המראה של ישראליים מוסתים רבים. האוזן מזדעזעת מלשמוע את הדברים, אך הראש אסור לו שיתעלם", ציין אייכלר והוסיף כי "זו המציאות הישנה-חדשה במדינת ישראל, ועלינו להכיר בה כדי לדעת להילחם נגדה. אם נמשיך להתעלם מן האנטישמיות נמצא את עצמנו בתקופה שבה אסרו על יהודים וכלבים להיכנס לגינה ציבורית. אם השלטון החילוני לא יפסיק את ההסתה, המצב ברחוב רק יחריף. זו קריאת אזהרה לפני אסון שתביא האלימות האנטי חרדית חלילה. ה' אל תפק זממם".


"הדרך של החרדים למריצות למזבלה כבר סלולה". ח"כ אייכלר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר מועצת עיריית רמת גן, עו"ד זוהר ישרים, התייחס אף הוא לתקרית החמורה שהתרחשה בעירו וכתב: "אמש, קיבלתי סרטון מזעזע בו אישה כנראה תושבת העיר, מטיחה האשמות מכוערות וחסרות תקדים כנגד מורה מבני ברק ותלמידותיה שהגיעו לשחק בגינת מרום נוה. אני רואה התנהגות זאת בחומרה רבה, מדובר בעזות מצח בהסתה מוחלטת הגובלת באנטישמיות מסוכנת".

"אילו מראות אילו היו מתקיימות ברחבי העולם, הן לבטח היו פותחות את מהדורת החדשות, אבל שזה אצלינו כאן למטה בחצר, לצערי נעימת השתיקה היא זו שנשמעת", הוסיף עו"ד ישרים. "זה נכון שכל אחד מאיתנו היה מעדיף שהגינה הקרובה לביתו תהיה זמינה לבני ביתו למשפחתו ולחבריו, אך לפני הכול, מדובר בגינות ציבוריות שהינן פתוחות לרווחת כלל הציבור באופן שוויוני וללא הבדלי דת גזע או מין. יש בכוונתי להעלות את הנושא לדיון בהנהלת העיר ולהוציא אמירה ברורה נגד כל שיסוי של חברה כזו או אחרת ובטח נגד ההסתה הפרועה והמבישה של התושבים מהעיר השכנה. רמת גן שלנו שוויונית ומכילה שמכבדת כל אדם באשר הוא, כך הייתה וכך תישאר! תארו לעצמכם מה היה קורה אם חלילה מילות נאצה דומות היו נשמעות כלפי קבוצה מגדרית אחרת?".

במכתב ששיגר כאמור מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק, למשרד המשפטים ולמפכ"ל המשטרה נכתב: "לו דבר כזה היה קורה בחו"ל כלפי משפחה יהודית כל העולם היה נסער ובצדק והדבר היה מכונה אירוע אנטישמי לכל דבר ועניין. הדבר לא פחות חמור ואף להיפך, מדובר בתופעה מסוכנת ביותר".

"אני קורא לך לפעול מול משטרת ישראל שאירוע זה ייחקר בחומרה רבה וימוצה הדין עם התוקפת", הוסיף גליק. "לא ייתכן שילדים ירגישו דחויים ולא רצויים רק בגלל דתם ואמונתם. בנוסף, אני קורא לך לפעול להעברת החוק שמגדיר פגיעה בחרדים על רקע דתם הגזענות וכן ללוות ולהגיש תביעה אזרחית נגד אותה אישה גזענית".

כפי שפורסם אמש, קבוצת ילדות חרדיות מבית ספר בבני ברק, שהגיעו בתחילת השבוע שעבר לגינת שעשועים בשכונת מרום נווה שברמת גן, נתקלו לתדהמתן במתקפה אנטישמית קשה מצידה של אישה חילונית תושבת השכונה. "כמו טרמיטים אתן, אל תבואו לכאן", הטיחה בהן האישה. האישה, שטענה כי הילדות שברו נדנדה, דרשה מהן שלא להגיע לגינה הציבורית. "אנחנו משלמים ארבעה מילון שקלים לדירה פה, אתן לא שייכות", הטיחה האישה בבנות. "יש לכן את העיר שלכן. אתן לא קשורות בשום אופן וצורה. אנחנו עמים שונים. זה מקום שלנו, אל תבואו אלינו", הוסיפה בארסיות.

שנאת חרדים רמת גן ישראל אייכלר בצלמו חקירה סרטון השנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד