כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מוחקים לנו את העבר

שומרון: פלסטינים השחיתו את אתר המורשת "תהיה בכיה לדורות"

עשרות פלשתינים הגיעו למבצע השתלטות בגן הלאומי שומרון העתיק בסבסטיה, הרסו במכוון עתיקות ותלו דגל אש"ף בגאון. בשומרון תוקפים וקוראים לממשלה הנכנסת לטפל בסוגייה: "לא ייתכן שבלב ליבה של מדינת ישראל יגיעו פורעים וישחיתו את ההיסטוריה של העם היהודי"

הגן הלאומי בסבסטיה שהושחת בעבר, ארכיון
הגן הלאומי בסבסטיה שהושחת בעבר, ארכיון צילום: מ. א. שומרון

עשרות פלשתינים הגיעו בימים האחרונים למבצע ראווה של השתלטות בגן הלאומי שומרון העתיקה שבסבסטיה, כשהם פוגעים באתר המורשת ובעתיקות יהודיות. כך דווח ב'ישראל היום'.

במהלך המבצע הם ביצעו מה שהגדירו "שיפוץ", שבמסגרתו הרסו במכוון עתיקות. כמו כן, בצמוד לאתר הגן הלאומי הפורעים בנו על העתיקות תורן ענק ותלו עליו דגל אש"ף, כמו גם דגלים נוספים ברחבי האתר.

בגן לאומי שומרון, שנמצא בשטחי C, יש שרידים היסטוריים חשובים מתקופת בית ראשון, שמיוחסים לבירת השומרון מתקופת אחאב מלך ישראל. שומרון העתיקה היתה בירתה הקדומה של ממלכת ישראל שנוסדה בידי עמרי מלך ישראל, שקנה את המקום. חפירות ארכיאולוגיות חשפו במקום את שרידיו של ארמון מפואר, שנחשב אחד הגדולים באזור.

בפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של הכפר הם מתגאים בהשחתה, מפרסמים תמונות ממנה וכותבים: "סבסטיה משגשגת, מינהלתה הוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד עם אתגרים ולהתמיד לקראת יותר שגשוג".

בשומרון תוקפים את ההשחתה. ראש המועצה יוסי דגן גינה: "ממשלת ישראל מפקירה את אתרי המורשת החשובים ביותר של העם היהודי. לא ייתכן שבלב ליבה של מדינת ישראל יגיעו פורעים וישחיתו את ההיסטוריה של העם היהודי. מדובר בפיגוע במורשת ישראל. לנגד עינינו מוחקים לנו את העבר, ההיסטוריה והמורשת. זו תהיה בכייה לדורות".

"כולנו תקווה שהממשלה החדשה והשר המיועד לענייני מורשת יפסיקו את ההפקרות בתחום. אני קורא להם: קחו את השמירה ואת שיקום אתרי המורשת כפרויקט לאומי. אני קורא גם למערכת הביטחון ולצה"ל להציב שמירה במקום, וכן להעמיד לדין את הפורעים. זאת מלחמה על ההיסטוריה של העם היהודי, אסור לשבת מנגד", הוסיף דגן.

אתרי מורשת הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד