כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כשהוא רעול פנים

תושב בית שמש יואשם בהצתת חנות הסלולר ב'גאולה'

מחקירת המשטרה עולה כי יהושוע דדון, תושב בית שמש, הצית את החנות על רקע מאבק הקיצוניים בחנויות הסלולר כשהוא רעול פנים | בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום והמשטרה צפויה לעצור חשודים נוספים | מאז מעצרו פרצו הפגנות סוערות, באחת מהן נפצעה קשה האישה מירל דז'לובסקי

תושב בית שמש יואשם בהצתת חנות הסלולר ב'גאולה'
יהושוע דדון מובא לביהמ"ש, הצתת החנות צילום: יונתן זינדל פלאש 90/כב"ה

המשטרה פענחה את הצתת חנות הסלולר בשכונת 'גאולה' בירושלים לפני כחודשיים וחצי. היום (שלישי) הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע נגד יהושוע דדון, תושב בית שמש - החשוד המרכזי בהצתת החנות. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. המשטרה ממשיכה בחקירה במטרה למצות את הדין עם מעורבים נוספים.

השריפה בחנות פרצה לפנות בוקר. כתוצאה מהאש נשרפה החנות באופן כליל ונזק נגרם לעסקים סמוכים. כוחות הכיבוי שהוזעקו למקום הצליחו להשיג שליטה, לא היו נפגעים. נגד החנות שנשרפה, יצוין, התקיימו בעבר שורה של הפגנות במסגרת מחאת הסלולר שהובילו חרדים קיצוניים, זאת על רקע סירובם של הבעלים לרכוש תעודת כשרות.

מאז מעצרו של דדון, נרשמו הפרות סדר והתפרעויות אלימות במרכז ירושלים ובבית שמש. ביום חמישי, במהלך הפגנת קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים, נפצעה האישה מירל דז'לובסקי, בעקבות פח שדורדר ופגע בה. חקירת המקרה מנהלת תחת צו איסור פרסום שהטיל בית המשפט לבקשת המשטרה.

לאחר הצתת החנות, שוטרי מחוז ירושלים פעלו לאיסוף ממצאים וראיות בזירה, וחקירת המקרה הוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) במרחב ציון. במסגרת החקירה התברר כי ההצתה בוצעה ע"י מספר חשודים שהגיעו למקום לפנות בוקר והציתו את אותה באמצעות חומר דליק. לפני כחודש וחצי עצרה המשטרה חשוד בגין מעורבותו במעשה, והוא שוחרר. בשבוע שעבר נעצר החשוד המרכזי, בן 34 תושב בית שמש, שהיה בבריחה מאז המקרה. הוא נעצר בביתו ונלקח לחקירה במרחב ציון.

מהחקירה עולה כי המעשה בוצע על רקע אידאולוגי, נוכח התנגדות החשוד למכירת מכשירים סלולריים שאינם כשרים. את המעשה ביצע כשהוא רעול פנים, זאת אחרי שהגיע לאזור לצורך סליחות, ולאחריו נמלט מהמקום. מעצרו של החשוד הוארך בבימ"ש מעת לעת ובהתאם לצרכי החקירה.

במחוז ירושלים של המשטרה מבהירים כי "התנהלות פסולה זו של אותם פורעי חוק ומפרי סדר לא תרפה את ידם של השוטרים ממאבק בפשיעה ברחוב החרדי, מהגנה על הציבור המתגורר ועובד באזור וממיצוי הדין כלפי עבריינים שינסו לפגוע באזרחים או בכוחות הביטחון".

הצתה הצהרת תובע חרדים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד