כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי הוונדליזם בחנות

נעצר בחשד שאיים על האופטיקה: "בגלל שאני ג'ינג'י"

החשוד נעצר אמש במהלך פעילות המשטרה נגד גורמים קיצונים בשכונת מאה שערים | החשד נגדו: איים על מנהלי האופטיקה - שהושחתה לאחר מספר ימים | בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד, שטען להתנכלות: "אני סובל בגלל שמכירים אותי כג'ינג'י"

נעצר בחשד שאיים על האופטיקה: "בגלל שאני ג'ינג'י"
הנזק שנגרם לאופטיקה צילום: יאיר לוי

המשטרה עצרה אתמול (רביעי) פעיל חרדי קיצוני, בחשד שאיים על מנהלי סניף 'אופטיקה הלפרין' הממוקמת בכיכר השבת בירושלים. כמה ימים אחרי האיומים מצד החשוד וקיצונים נוספים, נגרם לחנות נזק רב. היום האריך בית המשפט את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. במהלך הדיון בהארכת מעצרו טען החשוד כי ביקש באופן לגיטימי להסיר את התמונות. "אני סובל בגלל שמכירים אותי כג'ינג'י", ניסה החשוד להסביר את המעצר.

לפי המשטרה, לפני כשבוע, הגיעו מספר חשודים אל החנות, זאת על פי החשד בעקבות פרסום תמונת נשים. החשודים שנכנסו לבית העסק, איימו על בעלי המקום להסיר את תמונות הפרסום של העסק, כיוון שתמונות אלו לטענתם אינן צנועות, ולאחר מכן עזבו את המקום. במוצאי שבת באישון לילה, נגרם לבית העסק נזק, כשדלת הכניסה נופצה לרסיסים ובמקום פוזר חומר שגרם לריח סירחון. כמו כן נגרם נזק למשקפיים בשווי כספי רב.

הטרור במאה שערים: חנות אופטיקה נפרצה והושחתה ע"י קיצוניים

מיד עם קבלת הדיווח על המקרה, נפתחה חקירה בתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים ונאספו ממצאים, עדויות וראיות בזירה. במהלך פעילות המשטרה אמש בשכונת מאה שערים, הבחין קצין הבילוש בחשוד במעשה. במקום החלה התקהלות והפרת סדר אלימה תוך יידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה וניסיון למלט את החשוד.

"ישנם בעלי עסקים בשכונות החרדיות בירושלים שסובלים מהתנכלויות מצד קומץ, על זה אידיאולוגי", הסביר נציג המשטרה את ההתרחשויות בימים האחרונים. "פעם זו חנות סלולר, פעם פאות, משקפיים או ביגוד, שאינם עומדים בסטנדרטים של אותו קומץ". חנות שלא נכנעת ללחצים שמופעלים עליה מצד אותו קומץ, אנחנו מגיעים לגרימת נזק, מחאות והצתת חנויות במקרים מסוימים".

"על פי רוב", המשיך נציג המשטרה, "מדובר באנשים שמגיעים לחלון הראווה של החנות משליכים חומר המפיץ ריח לא טוב שגורם ללכלוך וחוסר יכולת לשהות בחנות וגם לנזקים כספיים במישרין ובעקיפין".

החשוד, כאמור, הכחיש את המיוחס לו וטען כי הוא נעצר בשל מראהו. "ישבתי פה כבר 10 פעמים לבד בגלל שאני ג'ינג'י. אני סובל בגלל שמכירים אותי כג'ינג'י. אני ישבתי בל"ג בעומר במירון ועצרו אותי בגלל שאני ג'ינג'י, אני רואה התנכלות מכוונת".

"אני אדם אינטליגנטי", הוסיף החשוד. "כואב לי ואני אומר מה שכואב לי. זכותו של אדם לדעת שהוא מכאיב לי. אני מבקש להשתחרר ושזה יהיה מהר כי יש לי להדליק נרות חנוכה בשעה 16:00".

מאה שערים חרדים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד