כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערה בעקבות הסיכום

הסתה לגזענות לא תהווה עילה לפסילה: "ברכות לחמאס"

עוצמה יהודית סיכמה עם הליכוד כי הסתה לגזענות לא תהווה עילה לפסילה מלרוץ לכנסת, וזאת כדי להכשיר את ההתמודדות של ברוך מרזל, מיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין. האופוזיציה תוקפת בחריפות: "ממשלה שמחבקת גזענים היא האחרונה שיכולה להיאבק באנטישמיות, כי אנטישמיות היא גזענות"

הסתה לגזענות לא תהווה עילה לפסילה: "ברכות לחמאס"
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

סערה בעקבות ההסכם שפוסל את הסעיף שלא מאפשר למסיתים לגזענות להתמודד לכנסת. במפלגת עוצמה יהודית סיכמו עם הליכוד במסגרת ההסכם הקואליציוני לשנות חוק יסוד: הכנסת, כך שהסתה לגזענות לא תהווה עילה לפסילה מריצה לכנסת.

השינוי יאפשר למקורבים למפלגה, מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, לרוץ לכנסת לאחר שנפסלו בעבר על ידי בג"ץ. באופוזיציה העתידית תוקפים בחריפות את הסיכום.

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, תקפה את הסיכום: "ברכות לארגון החמאס שביבי פותח להם את הדלת להיבחר לכנסת ישראל. ביבי מכר גם את הציונות".

גם ביש עתיד, מפלגתו של רה"מ יאיר לפיד, הגיבו על ביטול הסעיף: חה"כ מיכל שיר כתבה כי מדובר ב"ממשלת טרלול על מלא", וחה"כ יוראי להב-הרצנו הוסיף: "שנאה של אנשים באשר הם היא התמצית של הרוע האנושי. העם היהודי צריך להיות הראשון שנלחם בגזענות, כי חווינו אותה על בשרנו, כי אנחנו ממשיכים לסבול ממנה".

"ממשלה שמחבקת גזענים היא האחרונה שיכולה להיאבק באנטישמיות, כי אנטישמיות היא גזענות. חרפה", טען להב-הרצנו. מנכ"ל המחנה הממלכתי, השר וחה"כ לשעבר איתן גינזבורג, עקץ את חה"כ ישראל כ"ץ שחוקק את סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת: "זוכר את הסעיף שחוקקת כדי למנוע מגזענים ששוללים את ישראל כיהודית ודמוקרטית מלהתמודד לכנסת? אז בן גביר וביבי החליטו לבטל אותו".

הסתה עוצמה יהודית ברוך מרזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד