כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דקה אחר דקה

הדיווח בקשר וחילופי האש: תיעוד דרמטי מהפיגוע בכפר קאסם

המחבל שביצע את הפיגוע בכפר קאסם, ניסה לבצע 'מארב' לשוטרים שאותם הזעיק | בתיעוד חדש נשמעת השיחה בין המחבל לשוטר - שרק בנס ניצל, ככל נראה בשל תקלה סגלה הנשק של המחבל | תיעוד חדש - דקה אחר דקה

הדיווח בקשר וחילופי האש: תיעוד דרמטי מהפיגוע בכפר קאסם
הפיגוע בכפר קאסם צילום: דוברות המשטרה

תיעוד חדש מהפיגוע שאירע בלילה שבין חמישי לשישי בכפר קאסם, חושף את הרגעים הדרמטיים - ומאשר את גרסת המשטרה לאירועים. גורמים בכפר קאסם ניסו לטעון כי לא מדובר בפיגוע ומשפחתו של המחבל אף תקפה המשטרה. בתיעוד נשמע המחבל, נעים בדיר, צעיר בן 23, מזעיק את כוחות המשטרה לאירוע אלימות. "תחזור לאיפה שהב.מ.וו עומדת", נשמע אומר לשוטר - ואז שולף לעברו נשק, שככל הנראה לא פעל בשל תקלה או מעצור. בהמשך הוא נראה משליך לעבר השוטרים בקבוקי תבערה ודורס אותם ברכבו.

התיעוד החדש שפרסמה המשטרה מציג שלב אחר שלב את נחישות השוטרים: החל מהתגובה המהירה למארב שביצע המחבל בשיחת הטלפון, הדיווח ברשת הקשר המשטרתית ומצלמות הגוף, המראות פיקוד ושליטה מקצועיים, מענה מבצעי בשטח תוך תגבור הדדי של שוטרי התחנה עם לוחמי מג"ב ויס"מ, תאום ושידור לאחור מול משל"ט מחוז מרכז ("המצודה") והסכנה הממשית של המחבל שנוטרל בהתאם.

בפיגוע נפצעו שלושה שוטרים - קצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בעיר. בשל הביקורת שהשמיעה משפחת המחבל, במשטרה הבהירו כי המחבל "הזעיק" את השוטרים למקום בטענה כי מתרחש אירוע אלימות ובהגיעם, הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם.

הנהג הדורס נורה ונוטרל ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. לצד זאת, המשטרה ביצעה מצוד אחר חשודים נוספים. כמה מבני משפחתו של החשוד נעצרו ובפשיטה על המבנה שממנו יצא אותרו אמצעי לחימה. לפנות בוקר ביום שישי עדכנה המשטרה כי הכוחות המיוחדים סיימו סריקות אחר חשודים נוספים, בסיוע מסוק משטרתי. בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו.

מהזירה בכפר קאסם. צילום: דוברות המשטרה.

הלוחמים שנפצעו הוזעקו לכפר קאסם, לזירת אירוע בה הושלכו בקבוקי תבערה לעבר ניידת. קצין יחד עם 3 לוחמי מג"ב זיהו את המחבל שנסע במהירות לאחור ואף פגע ברכב נוסף. כתוצאה מכך, נפצעו כאמור באורח קל הקצין ו-2 לוחמים נוספים. לוחמי מג"ב חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל.

כוחות ימ"מ שהגיעו למקום יחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים נוספים ביצעו סריקות נרחבות לאור האירוע ותפסו נשק מסוג קרלו מוטען בתחמושת שבאמצעותו, ככל הנראה, ניסה המחבל לירות לעבר כוחות המשטרה. ברכבו של המחבל נתפסו סכין וגז מדמיע.

מהזירה. צילום: דוברות המשטרה.

כפר קאסם דריסת שוטר חילופי אש פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד