כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר הסערה התקשורתית

בליכוד מבטיחים חוק חלופי, ב'עוצמה יהודית' מגיבים: "מילה זו מילה"

מפלגת הליכוד מודיעה כי היא מתכוונת לבטל את הסעיף שמונע מתומכי טרור וגזענים להתמודד לכנסת, ולא רק את עילת הגזענות: "הסעיף לא מנע התמודדות". במקום זאת, הם מתכננים לחוקק חוק חדש | ב'עוצמה יהודית' זועמים ומגיבים: "אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה"

בליכוד מבטיחים חוק חלופי, ב'עוצמה יהודית' מגיבים: "מילה זו מילה"
נתניהו עם בן גביר צילום: דוברות הליכוד

מפלגת הליכוד מגיבה הערב (ראשון) לסערה סביב ביטול סעיף הגזענות להתמודד לכנסת שנחתם בהסכמים הקואליציוניים, ומבטיחה לחוקק חוק חדש במקום החוק הקיים. 

בהודעה חריגה, הליכוד התייחס לסיכום עם ח"כ איתמר בן גביר לפיו הסעיף שבו הגזענות נחשבת כעילה לפסילה מהתמודדות לריצה לכנסת, תיפסל, והודיע שכל הסעיף ייפסל, כך שגם מי ששולל את ישראל כיהודית ודמוקרטית יוכל להתמודד.

הנימוק של המפלגה הוא שהסעיף לא סייע, כיוון שבית המשפט העליון לא השתמש בו כשהיה צריך. "סעיף 7א׳ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים", נכתב בהודעה. 

איתמר בן גביר | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90.

במקום הסעיף, בליכוד מודיעים: "לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד".

ב'עוצמה יהודית' הגיבו להודעת 'הליכוד': "לתשומת לב חברנו בליכוד אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה. החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי עודה ועופר כסיף".

לדברי אנשי 'עוצמה יהודית': "מטרת ביטול 7 א - עילת גזענות היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים (יזבק, זועבי, בשארה לא נפסלו). אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים הפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת".

הליכוד התמודדות גזענות עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד