כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

האדמו"ר מגור הורה לגולדקנופף לוותר על חברותו בקבינט

על רקע הביקורת הציבורית הקשה והסערה מול דגל התורה לאחר שנודע כי יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יצחק גולדקנופף יכהן בקבינט, וזאת לראשונה בתולדות המפלגה, האדמו"ר מגור, פטרונו של גולדקנופף, הכריע בנושא

האדמו"ר מגור הורה לגולדקנופף לוותר על חברותו בקבינט
יצחק גולדקנופף צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי ח"כ יצחק גולדקנופף יכהן בקבינט המדיני-בטחוני ויעשה היסטוריה ביהדות התורה, צעד שהוביל לעימות בתוך המפלגה בשל התנגדותה של דגל התורה, האדמו"ר מגור מורה לגולדקנופף לוותר על כך. 

היום (שני) נכנס חבר הכנסת יצחק גולדקנופף להתייעצות אצל רבו האדמו"ר מגור והציג בפניו את פרטי המחלוקת. בסוף פגישתם, הכריע האדמו"ר כי גולדנקופף יוותר על תפקיד חבר בקבינט למען השלום מול 'דגל התורה'.

נציין כי בעקבות המחלוקת בתוך יהדות התורה סיעות דגל התורה ואגודת ישראל לא קיימו סיעה משותפת והתכנסו לישיבות נפרדות. במקביל, שיחות המו"מ בין דגל התורה לאגודת ישראל ימשכו בשעות הקרובות.

עוד בנושא:

כזכור בהודעה מטעם דגל התורה נכתב כי, "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית". בהמשך עברה ההודעה לעסוק ישירות במינוי לקבינט המדיני-ביטחוני, "על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".

יצחק גולדקנופף האדמו"ר מגור קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד