י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרב המארח מספר בראיון

"אירוע מתגלגל שיארך ימים" | כ-150 חרדים עדיין תקועים במולדובה

עשרות חרדים תקועים בקישינב בירת מולדובה לאחר שהורדו מטיסתם וסולקו משדה התעופה. הודות למעשיהם של שלוחי חב"ד במדינה הם זוכים לאש"ל מלא עד לטיסתם הבאה שלא נראית עדיין באופק | השליח הרב אבלסקי ל'בחדרי': "זה אירוע מתגלגל שמן הסתם יארך מספר ימים"

"אירוע מתגלגל שיארך ימים" | כ-150 חרדים עדיין תקועים במולדובה
חרדים שנתקעו במולדובה צילום: באדיבות המצלם

כ-150 הישראלים שתקועים במולדובה עשויים לשהות במדינה עד יום חמישי – כך נודע ל'בחדרי חרדים'. שלוחי חב"ד והקהילה היהודית בראשות הרב זושא אבלסקי מנסים לסייע להם, מארחים אותם ואף סיפקו להם מזון כשר.

הרב אבלסקי אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "לנו היה ברור השנה שלאור המלחמה והמצב הקשה באזורינו אנחנו חייבים להוסיף באור. ואכן בשלושים אירועי חנוכה בכל רחבי המדינה הוספנו באור ושמחה ליהודי מולדובה. אבל לאירוע ה-31 לא ציפינו... זה אירוע מתגלגל שמן הסתם יארך מספר ימים. אמש (יום ראשון, נר שמיני של חנוכה) בשעות הקטנות של הלילה החל מבול של הודעות לטלפונים של שלוחי חב"ד במולדובה מעסקנים בכל רחבי העולם ובהם חבר הכנסת יצחק וסרלאוף ומר דוויד קושניר מארצות הברית שהיו מעורבים בתקרית מתחילתה וביקשו את התערבות השלוחים".

"הם סיפרו על קבוצה של 150 יהודים שומרי כשרות התקועים בשדה התעופה ללא אוכל. עבור החב"דניקים זה היה מובן מאליו נחלצים לעזרת הקבוצה ומסייעים להם. הרב גוצל והרב אקסלרוד – שלא חש בטוב בימים האחרונים ובקושי יצא מהמיטה - התלבשו ורצו לעבר מחסני הקהילה, בקור מקפיא ולמרות השעה המאוחרת, ורוקנו כל מה שאפשר על מנת להשביע את הרעבים". ואכן הנוסעים השביעו את רעבונם והודו לשלוחים במולדובה על הדאגה הכנה".

יצוין כי הבוקר התקשרו לרב אבלסקי גם מהשלטונות בקישינב ומשדה התעופה בבירה המולדובנית, כדי שימשיך לסייע לנוסעים התקועים ואלה אכן הוזמנו לבית הכנסת הגדול של קישינב – ששיפוצו המקיף הסתיים בשבועות האחרונים – כדי לאכול ארוחות חמות, להתפלל במניין ולקבל כל סיוע שהם צריכים.

לדברי הרב אקסלרוד, "בית הכנסת היה גדוש היום באורחים המתפללים, אוכלים ולומדים תורה ומצפים להודעה על האפשרות לחזרתם לארץ הקודש". הרב גוצל מוסיף: "כמו שעזרנו לעשרות אלפי פליטים ואורחים בשנה האחרונה, רובם פליטים מאוקראינה, היה לנו ברור שאנחנו נחלצים גם לטובת הקבוצה הזו. זה לא קל, אבל אנחנו איתם עד שהנושא ייפתר".

כאמור ל'בחדרי חרדים' נודע כי אם לא יהיה קיצור בהליך הבירוקרטי – הישראלים שתקועים במולדובה, שרובם חרדים – עשויים להישאר במדינה עוד כמה ימים. הרב אבלסקי ואנשיו פועלים כדי לקצר את הזמן.

קישינב מולדובה ביטול טיסה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד