כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ריסון עליות המחירים"

מהשבוע הבא: ההוזלה המשמעותית בתרופות

משרד הבריאות החליט להוזיל את תרופות המרשם, שנוגעת ל-1,500 תרופות מפוקחות, החל מהשבוע הבא. מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש: "זו הדרך להנגשת מגוון רב של תרופות לכלל האוכלוסיה"

מהשבוע הבא: ההוזלה המשמעותית בתרופות
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) על הוזלה במחירי תרופות המרשם, החל מהשבוע הבא. מדובר בירידה משמעותית במחיר של תרופות המרשם, לילדים ומבוגרים כאחד. כך דווח N12.

החל מ-1.1.2023, כלומר החל מהשבוע הבא, המחירים המרביים של 1,500 תרופות מרשם בעלות הפטנט המפוקחות ירדו בשיעור ממוצע של כ-7.47% לעומת מחירם בשנה החולפת.

חישוב מחירי הפיקוח על תרופות ללא מרשם נעשה בהתאם ל"צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (החלת החוק על תכשירים) התשס"א-2001", שקובע כי רמת הפיקוח החלה על תכשירים בלא מרשם שאינם תכשירים לשיווק כללי היא בקשה להעלאת מחיר לפי פרק ו' לחוק.

כלומר, לאור התחרותיות הגדולה יותר בשוק התרופות ללא מרשם, מחירם של תרופות אלו נקבע באופן חד פעמי ואינו משתנה משנה לשנה, אלא רק במידה ונעשית פניה יזומה בבקשה להעלאת מחיר הפיקוח.

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות מסר: "הפיקוח על מחירי התרופות הוא כלי חשוב בריסון עלית מחירי תרופות, שמביא לירידת המחירים. זוהי הדרך להנגשת מגוון רחב של תרופות לכלל האוכלוסייה, המאפשרת להכניס תרופות רבות יותר לסל הבריאות הממלכתי ולהוריד את ההשתתפויות העצמיות אשר נגזרות ממחיר המחירון. אנו פועלים להמשיך את מגמת הפחתת ההשתתפויות העצמיות גם בצירים נוספים".

חיים הופרט, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות, אמר מצידו: "שוק התרופות בישראל הוא דינמי, איכותי ומגוון כאשר בשנים האחרונות נכנסו למדינת ישראל תרופות חדשניות רבות. מאחר ותרופות הן מוצר בסיסי וחיוני מחירי תרופות נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות".

"מאז כניסתו לתוקף של מנגנון הציטוט החדש בשנת 2018, ירדו מחירי תרופות המרשם המפוקחים בכ-25%. הירידה במחירי התרופות נעשית תוך איזון בין המחיר לבין מחויבות המשרד לשמור על הדינמיות והחדשניות בשוק זה. ירידת המחירים הנוכחית צפויה להביא גם לירידה בהשתתפויות העצמיות אותם משלמים מבוטחי קופות החולים עבור תרופות". כך הופרט.

הרשימה:

- מוצרים שעולים עד 100 שקלים יוזלו ב- 4.61% (523 תכשירים)

- מוצרים שעולים מ-100 עד 1,000 שקלים יוזלו ב- 7.98% (505 תכשירים)

- מוצרים שעולים מ-1,000 עד 5,000 שקלים יוזלו ב – 9.58% (328 תכשירים)

אלה שהמחיר שלהם הוא מ-5,000 ועד 10,000 שקלים יוזלו ב- 9.97% (114 מוצרים)

- אלה שהמחיר המקסימלי שלהם הוא מעל 10,000 שקלים יוזלו ב- 9.24% (סה"כ 143 מוצרים)

משרד הבריאות תרופות הוזלה הוזלת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד