כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מחזק את הקשר"

פרס 'יחידה מצטיינת' לשיטור העירוני בבני ברק: "שילוב מנצח"

פרס "יחידה מצטיינת ארצית" הוענק ליחידת השיטור העירוני בבני ברק | מפקד היחידה שמונה כ-30 שוטרים ופקחים, פקד גל ליאור, אמר ל'בחדרי חרדים': "יחידה כזו בעיר כזו - מחזקת את הקשר בין העירייה, המשטרה והקהילה. מדובר בשילוב מנצח"

פרס 'יחידה מצטיינת' לשיטור העירוני בבני ברק: "שילוב מנצח"
השיטור העירוני בבני ברק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יחידת השיטור העירוני בבני ברק זכתה ב"פרס יחידה מצטיינת ארצית", בטקס רב רושם שנערך אמש (שלישי) במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, במעמד השר לבט"פ, עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים מר תומר לוטן, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, יו"ר השלטון המקומי וראשי ערים. 

יחידת השיטור בבני ברק הוקמה בשנת 2011, כשנה לאחר החלטת הממשלה להקים את מערך השיטור העירוני ברחבי הארץ. היחידה, שהייתה מהראשונות שהוקמו אחרי החלטת הממשלה, מונה נכון להיום 30 שוטרים ופקחים ומעניקה שירותי משטרה ועירייה ללמעלה מ-200,000 תושבי העיר.

"האתגר הבולט של היחידה", אומר ל'בחדרי חרדים' מפקד השיטור העירוני בבני ברק, פקד גל ליאור, "הוא אופן תהליך הטמעת המשטרה בחברה החרדית. יחידה כזו בעיר כזו - זה משהו שמחזק את הקשר בין העירייה, המשטרה והקהילה. מדובר בשילוב מנצח".

ליאור מוסיף כי בין המשטרה לעירייה יש שיתוף פעולה מהטובים בארץ. "זה אחד הפרמטרים שאנחנו נמדדים עליהם כיחידה", הוא מפרט. "בסופו של יום, אם היה פער בנושא הזה, לא היינו זוכים כיחידה מצטיינת. השילוב בין המשטרה לעירייה מהווה מכפיל כח. יש לנו יכולת מצוינת להתמודד עם תופעות ובעיות שונות ומגוונות שמפריעות לתושב".


מפקד היחידה מקבל את הפרס/צילום: דוברות המשטרה

מפקד השיטור העירוני התייחס לתופעת "נוער השוליים", שמעסיקה רבים מהתושבים. "התופעה התבטאה בעיקר באירועי אלימות וונדליזם", אומר פקד גל ליאור. "נכון להיום קיים מרכז נוער של העירייה שהוקם במטרה לתת מענה לנוער הנושר. האירועים האלימים שהתרחשו פוגשים אותנו במקרים נדירים. נכון להיום זה כמעט ולא קיים". 

"בשנה החולפת פעלה היחידה לצמצום זמני התגובה באופן משמעותי", מסביר ליאור את הזכייה בפרס היוקרתי. "טיפלנו באופן נחוש בתופעות אלימות, רעש וונדליזם. לאור פעילות היחידה והעמידה ביעדים שהוגדרו לה, היא נבחרה ליחידה המצטיינת ארצית לשנת 2022".

"פיתחנו מודל ייחודי של מתן שירותי משטרה בשבתות וחגים, על ידי פקחים ושוטרים שאינם יהודים", ממשיך ליאור לפרט על פעילות היחידה. "המשמעות היא שתושב יכול לפנות לשוטר ולבקש ממנו סיוע - והוא לא מחלל בכך את השבת. יש לנו בעיר מספר מוקדים וברגע שאזרח זקוק לעזרה, הוא פונה לאחד מהם ומדווח על כך".

"יחידת השיטור רואה במצוינות דרך, ולא עוד אירוע מקרי", אומר מפקד השיטור העירוני על הזכייה. "אנחנו מאמצים את הדרך הזו ושואפים למצינות עוד יותר. בהזדמנות זו אגיד תודה לשוטרים ולפקחים על העשייה במשך כל השנה ובכלל. שנמשיך לעשות ולהצליח".

בטקס שהתקיים אמש, הוענקו פרסי הצטיינות ותעודות הוקרה ליחידות מצטיינות מהשיטור העירוני בכל רחבי הארץ כאות הערכה על פועלם, לשמירה על שלום ביטחון הציבור וביטחונו ובסיוע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות, באמצעות הפעלת מערכי אכיפה עירוניים.

תכנית השיטור העירוני הוקמה בהמשך לחוק לייעול אכיפה ותפיסת הפעלה סדורה שנכתבה ע"י המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, הפועלת לעריכת רפורמה מהותית ויסודית בפעילות ובפריסת כוחות שיטור ופיקוח עירוני, במטרה להביא לשיפור משמעותי של הביטחון ותחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה.

מערך האכיפה העירוני פועל כיום עם כ-1000 שוטרים וכ-1000 פקחים ב-81 רשויות ברחבי הארץ ובכלל המגזרים בהם 13 יחידות שיטור עירוני בחברה הערבית, 3 יחידות בחברה החרדית, 7 יחידות בערים המעורבות, 6 יחידות במועצות אזוריות ועוד 8 יחידות בשלבי הקמה מתקדמים.

יחידת השיטור העירוני פועלת על פי יעדים המוגדרים על ידי ראש הרשות ומפקד תחנת המשטרה אל מול סל עבירות מוגדר, הכולל את העבירות המשפיעות על תחושת הביטחון של התושב ומשפיעות על איכות חייו בהן עבירות: איכות חיים, רישוי ורישוי עסקים, אלימות, תנועה ואבטחת אירועים.

במהלך הטקס הוענקו בנוסף פרסים ליחידות הבאות: פרס ליחידות ברשויות המונות 16,000 עד 26,400 תושבים, יוענק השנה ליחידת השיטור העירוני מגדל העמק. פרס ליחידות ברשויות המונות 26,400 עד 43,000 תושבים, יוענק השנה ליחידת השיטור העירוני שדרות. פרס ליחידות ברשויות המונות 43,000 עד 90,000 תושבים, יוענק השנה ליחידת השיטור העירוני עפולה. פרס ליחידות ברשויות המונות 90,000 תושבים ומעלה יוענק השנה ליחידת השיטור העירוני רמת גן. פרס ל"יחידה מצטיינת ארצית" הוענק, כאמור, ליחידת שיטור עירוני בני ברק".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בטקס: "עם כניסתי לתפקיד, הצבתי את הרחבת השיטור העירוני לערים ערביות, במקום מרכזי בתוכניות העבודה של המשרד והמשטרה. לאור ההצלחה העתקנו אותו גם למועצות האזוריות, תוך דגש על שמירה על המרחב החקלאי ככלי מרכזי במאבק בפשיעה החקלאית - לראשונה מזה שנים. וההצלחה – מדברת בעד עצמה".

"לכל מקום אליו אני מגיע ומתקיים בו שיטור עירוני או מועצתי, ראשי רשויות ומועצות, והתושבים עצמם, גומרים את ההלל על הפרויקט, ומתארים שיתוף פעולה מרשים עם הכוחות, לצד ביטחון אישי רב יותר ושיפור בתחושת הביטחון, מענה מהיר ונוכחות בולטת ברחובות הערים", הוסיף בר לב.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי אמר: "השיטור העירוני מאפשר למשטרת ישראל להכיר מקרוב את בעיותיה החברתיות של כל קהילה, למפות ולאתר תופעות פשיעה ולטפל בהן בדרך של שוטפות עם ראשי הרשויות. השותפות עם הקהילה וראשיה חשובה ומשמעותית. למעשה, מודל השיטור העירוני מבוסס על שותפות זו, שותפות שמטרתה האחת היא - לשפר את איכות חייהם ואת ביטחונם האישי של אזרחי המדינה. שותפות זו אף מייצרת אמון הדדי שהינו בבסיס יכולתה של המשטרה לספק שירות אפקטיבי וביטחון לתושבים". בסיום דבריו, פנה המפכ"ל ליחידות המצטיינות ואמר: "עשייתכם היום יומית, מאפשרת מרחב ציבורי בטוח יותר לכלל אזרחי המדינה"

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי אמרה: "תנופת העשייה והיקפה מלמדות על התועלת והיעילות הגלומות בשיטור העירוני. אולם יותר מכך הן מעידות על היסודות הנכונים עליהם עומד מערך מצוין זה.
אנו מתבססים על ההבנה שאזרחים נטועים בישובים ובקהילות, ועל שירותי המשטרה להינתן גם מתוך ראיית ההקשר בו מתרחשים האירועים, מכאן נגזרת גם ההתייחסות לרשויות המקומיות כאל שותפות מרכזיות העושות עמנו יחד לטובת הישוב ואנשיו".

שיטור עירוני פרס הצטיינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד