כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר המעצרים

בריטניה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור

בעקבות מעצרם של 7 בני אדם עם קשרים לבריטניה בשל מחאה נגד המשטר האיראני, בריטניה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. משמרות המהפכה של איראן עצרו בשבוע שעבר שבעה בני אדם בעלי קשרים לבריטניה בזמן שניסו לעזוב את איראן

בריטניה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

בריטניה תכריז בשבועות הקרובים רשמית על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, לאחר ששלטון האייתולות עצרו שבעה אנשים עם קשרים לבריטניה בשל הפגנות נגד הממשלה, כך דיווח ה'דיילי טלגרף' אתמול (שני), בציטוט מקורות מממשלת בריטניה.

המהלך, שיוכרז תוך שבועות, נתמך על ידי שר הביטחון של בריטניה, טום טוגנדהאט ושרת הפנים סואלה ברוורמן. ההכרזה על משמרות המהפכה של איראן כקבוצת טרור פירושו שזה יהפוך לעבירה פלילית להשתייך לקבוצה, להשתתף בפגישות שלהם ולשאת את הלוגו שלה בפומבי.

משמרות המהפכה של איראן עצרו בשבוע שעבר שבעה בני אדם בעלי קשרים לבריטניה בזמן שניסו לעזוב את איראן, העצורים השתתפו בהפגנות נגד הממשל שזעזעו את המדינה בעקבות מותה של מחסה אמיני, צעירה איראנית כורדית בת 22 שנעצרה בגין לבישת "לבוש לא הולם" תחת חוקי האיסלאם הקפדני של איראן שקובעים קוד לבוש לנשים.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פנה ביום רביעי האחרון לאיראן ודרש הפסיק לעצור אזרחים בעלי אזרחות כפולה, ואמר שאין להשתמש בנוהג שכזה כדי להשיג "מינוף דיפלומטי".

המשטר האיראני האשים ממשלות זרות ב"ליבוי ההפגנות" נגד המשטר. וטוען כבר חודש כי כוונת אותן מדינות "להרוס רכוש ציבורי" וכי מנהיגי ההפגנות נגד המשטר אומנו על ידי ארצות הברית, ישראל וסעודיה. סוכנות הידיעות 'תסנים', המקורבת למשמרות המהפכה האסלאמית, מסרה כי העצורים תמכו בתנועות אנטי-איראניות.

 

איראן משמרות המהפכה הפגנות באיראן בריטניה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד