י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההוראות שהתקבלו

"לחם בלא מריחה": פוניבז' מתעצבת על נפילת ספר התורה

התיקון לספר תורה שנפל בשבת בישיבת פוניבז': בהוראת ראשי הישיבה ביום חמישי הקרוב יהיה יום תשובה והתעוררות בו יאכלו רק לחם ומים מבלי למרוח כלום על הלחם עד צאת הכוכבים. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

"לחם בלא מריחה": פוניבז' מתעצבת על נפילת ספר התורה
ראש הישיבה עם ספר תורה צילום: שוקי לרר

דבר נפילת ספר התורה בשבת בבוקר בישיבת פוניבז' בבני ברק שגרם לזעזוע גדול ופורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' הביא את ראשי הישיבה להוציא מכתב מפורט לתלמידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם לכן שלח ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין את נשיא הישיבה הגר"א כהנמן לפוסק הגאון רבי משה שאול קליין, שנשאל לגבי דעתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. 

הבוקר פורסם המכתב בישיבת פוניבז' עליו חתומים ראשי הישיבה: הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי לצד נשיא הישיבה הגר"א כהנמן. 

במכתב כותבים ראשי הישיבה כי אין לומר שבחורים יתענו בעקבות כך שזה גורם ביטול תורה ורפיון, לכן קבעו ראשי הישיבה את יום חמישי הקרוב י"ב טבת כיום תשובה והתעוררות. 

"ביום זה יאמר החזן וכל בני הישיבה לאחר תפילת מנחה את פרק קי"ט בתהילים וכל אלו שהיו בבית המדרש מתי שנפל ספר התורה, הרי הם כרואה ספר תורה שנפל ולכן הם יאכלו ביום זה רק לחם ומים מבלי למרוח על הלחם שום דבר ולא שאר מאכלים וכל זה עד צאת הכוכבים ובזה לא יהיה חולשה בלימוד. 

כמו כן הבחורים יקבלו על עצמם להתחזק בכבוד בית המדרש וכבוד הספרים וכל בחור יקבל על עצמו להחזיר את הספרים לארון ביום הסדר יחד עם עוד שני ספרים שלא למד בהם ויחזירם לארון". 

המכתב המלא

ישיבת פוניבז' ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד