כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שלא איפשרו הגעתו

הרב הראשי הגרד לאו בחומש: "תמשיכו הלאה"

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הגיע לסיור מיוחד ביישוב חומש, לאחר שפעם הקודמת לא אפשרו לו להגיע. בשומרון קראו: "צריך להסדיר את ישיבת חומש לחזור ולהקים את היישובים שנעקרו בצפון השומרון"

הרב הראשי הגרד לאו בחומש: "תמשיכו הלאה"
הרה"ג דוד לאו בחומש צילום: מועצה אזורית שומרון

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, הגיע אתמול (רביעי) לסיור ביישוב חומש, באישור הצבא ובליווי צבאי, הרב ערך סיור ביישוב יחד יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן.

לאחר מכן מסר הרב שיעור גמרא במסכת שבת בישיבת חומש וחיזק את תלמידי הישיבה על אחיזתם במקום. דגן אשר מוביל בשנים האחרונות את המאבק לביטול חוק ההתנתקות ליישובי צפון השומרון עדכן את הרב על ההתקדמות בהליכי ביטול החוק ועל המאבק לשיבה מסודרת ליישובי צפון השומרון.

"זכיתי לעמוד אתכם בקשר כמה פעמים, גם כאשר היה צריך לשמור על קדושת המקום וקדושת ספרי התורה", סיפר הרב לאו לתלמידים. לדברי הרב, "רציתי להגיע לכאן לאחר הירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד ואז לא התאפשר לי, לשמחתי הגעתי היום. פגשתי אנשים שאוהבים את הארץ, אוהבים את ביתם, אוהבים את תורת ה' ומתוך אהבה לעם ישראל נמצאים כאן במקום שממנו אפשר לראות "ימה וקדמה צפונה ונגבה". בעזרת ה' הקב"ה ימשיך להיות בעזרכם, כיוון שהנקודה המיוחדת הזאת להגדיל אותה בתורה זה ממש מעין עולם הבא. בעזרת ה' תמשיכו הלאה".

עוד סיפר הרב לאו "אני זוכר את אבי מורי בחנוכה שנת תשל"ו בעלייה לסבסטיה יחד הרב קרליבך והיו הרבה מחסומים בדרך, בכל מחסום אבא הוציא מהבאגז' כתובות, מוטות לחופה ופרוכת ואמר שהרב קרליבך הוא הזמר, אני הרב ואנחנו נוסעים לערוך חתונה. כשהגענו לסבסטיה אבי אמר "אנחנו עושים חתונה בין עם ישראל לסבסטיה". המציאות הזאת של הדבקות בארץ ישראל "כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו" בעז"ה נזכה שתביא בעקבותיה את "אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ציין כי ממש בימים אלו אנו מציינים שנה לרצח בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד בפיגוע ירי. לדברי דגן, "לפני שנה נרצח כאן יהודה דימנטמן הי"ד, הממשלה הקודמת נכשלה במבחן – לאחר השבעה של יהודה הי"ד הרסו את מבנה הישיבה. עכשיו יש לנו מבחן לעם ישראל, לא רק לחזק את הישיבה ותלמידיה שנאחזים כאן במסירות נפש, יש כאן הזדמנות לתקן את העוול הזה, צריך להסדיר את ישיבת חומש, לחזור ולהקים את היישובים שנעקרו מפה. אנחנו לא מוותרים על האדמה הזו, על הארץ הזו, ק"ו אחרי הרצח".

עוד אמר דגן "בימים האלה מציינים שנה לרצח של יהודה ואנחנו מאמינים ומתפללים שהפעם תהיה תשובה אמיתית ונכונה גם לרוצחים הנתעבים שרצחו את יהודה כדי לסלק מכאן את הישיבה וגם למול כל החולשות שמסביב, שעקרו את הישיבה, את הישוב, את בית הכנסת ודווקא מתוך זה לבנות אותם מחדש, זה יהיה תחילת התיקון", הוסיף ראש מועצת שומרון, יוסי דגן.

בהקשר זה אמר הרב לאו כי בעת הנסיעה משבי שומרון למקום הפיגוע בצומת הכניסה לחומש, הוא דמיין את הדרך שאותה עשה דימנטמן באותו הלילה. הרב סיפר כי הוא דמיין בדרך איך נסעו התלמידים ברכבם במשך 15-20 דקות נסיעה בזמן שחבר שלו מנסה ללחוץ לו על הצוואר בשביל לנסות להציל את חייו. "הזדעזעתי מהמחשבה הזאת", שיתף הרב את התלמידים תוך שהוא משבח את מסירות הנפש שלהם באחיזה בחומש וסיכון היום יומי בדרכים אליה.

ראש ישבת חומש, הרב אלישמע כהן, הודה לרב לאו על הביקור במקום ועל החיזוק של הישיבה וסיפר לתלמידים על המעורבות של הרב למען חומש "הרב ליווה אותנו בכל התקופה ועזר לנו רבות במספר הזדמנויות", סיפר הרב כהן לתלמידיו "פעם שהרסו לנו את הארון קודש, או שפינו אותנו ובכל מיני צמתים שהרב התערב ועזר לנו מאוד. ויש לרב הרבה זכויות פה, זכויות בנוכחות שלנו פה ואנחנו מאוד מתרגשים להודות לו עכשיו על כל מה שהוא עושה למען הישיבה ועל הגעה שלו לפה לחזק אותנו", הוסיף הרב כהן. את הסיור ליווה גם מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי שהודה לרב על הביקור.

יוסי דגן חומש הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד