כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הצעדים המלאים

במקום המס על המשקאות: המאבק הבא של משרד הבריאות

לאחר שלא הסכים לוותר על ביטול המס על המשקאות ממותקים, השר דרעי הורה לצוותי משרד הבריאות לגבש תכנית מיוחדת למאבק בהשמנה במקום המס. בין הסעיפים: הגבלת פרסום על מזון מזיק, בסיס נתונים למאבק בסוכר

במקום המס על המשקאות: המאבק הבא של משרד הבריאות
אילוסטרציה צילום: pixabay

במשרד הבריאות עמלים על תכנית חדשה למאבק בהשמנה, שתכלול שורה של סעיפים שיהיו במקום המס על המשקאות ממותקים, שבקואליציה מקדמים את ביטולו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

במהלך היום התקיימה פגישה ראשונה בין שר הבריאות אריה דרעי לדרג המקצועי בנושא ביטול המס על המשקאות המתוקים. הדרג ניסה להסביר ולשכנע את השר מדוע הביטול של המס מזיק לבריאות הציבור ויעלה את ההשמנה והסוכרת, אך השר לא השתכנע.

במקום זאת, דרעי נרתם למאבק בהשמנה ובסוכרת והורה למצוא צעדים חלופיים במקום המס על המשקאות. הוא ביקש מאנשי המקצוע לבחון מספר צעדים, שתגבש בסופו של דבר תכנית מסודרת.

בין הצעדים שביקש לבחון: יצירת בסיס נתונים למאבק אחר צריכת סוכר, קידום חקיקה להגבלת פרסום מזון מזיק, בחינת צעדים רגולטוריים מול התעשייה ואכיפת איסור מכירת משקאות ממותקים בבתי הספר.

הצוותים המקצועיים התבקשו למצוא היבטים משפטיים של הצדדים, כדי למנוע מזון מזיק ולהשתמש בזה בתכנית המיוחדת. רופאי בריאות הציבור אומרים: "מקווים שלא מדובר במס שפתיים, דורשים לקדם כמה שיותר בדחיפות את הנושא של פרסום מזון מזיק".

השמנה משרד הבריאות משקאות ממותקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד