כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עומסי תנועה כבדים

החסימות וההנחיות: היערכות להלוויית המונים בבני ברק

החל משעה זו נסגרים חלק מצירי התנועה בבני ברק לקראת מסע הלווייתו של מרן רבי שמעון בעדני זצוק"ל | מפת החסימות המלאה וההנחיות | המשטרה: מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את מסע ההלוויה | המפכ"ל: "קיבלתי מחוכמתו הגדולה ומעצותיו"

החסימות וההנחיות: היערכות להלוויית המונים בבני ברק
המפכ"ל בביקור אצל הגר"ש בעדני זצ"ל, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכים למסע ההלוויה של ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, שנפטר הבוקר (רביעי) בבית החולים תל השומר. את ההלוויה צפויים לאבטח מאות שוטרים שיהיו פרוסים לאורך הצירים ברחבי העיר בני ברק.

לקראת מסע הלוויה שיחל בשעה 13:00, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק. חסימות התנועה יחלו בהדרגה החל משעה 10:00. במשטרה ביקשו מהציבור הרחב שאינו משתתף בהלוויה, שלא להגיע לאזור העיר בני ברק ולצירים המובילים אליה עד לסיום הלוויה.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, אמר: "קיבלתי בצער את דבר הסתלקותו של הגאון הרב שמעון בעדני זכר צדיק לברכה. הרב היה סמל ודוגמה למסירות נפש ייחודית עבור הקמת מוסדות תורה, זה חסרון עצום וצער גדול. ביקרתי אותו בביתו, וכן בבית החולים וקיבלתי מחכמתו הגדולה ומעצותיו. תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו, לנציגי הציבור שתחת הנהגתו ולכל מוקיריו".

גם בארגוני החירום נערכים להגעת האלפים הרבים. עשרות רופאים, פרמדיקים, וחובשים של איחוד הצלה יתנו מענה רפואי בעת הצורך ברחובות מסע ההלוויה. אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות כי ראוי להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק וישראל אלתר סגן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק הוסיפו: "המתנדבים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומיידי (גם במקרים רפואיים בצירים שייחסמו) במידת הצורך".

במד"א נערכים להפעלת יחידת אופנועי החרום של הארגוןא, חוליות חובשים ופאראמדיקים רגליות, ופיזורם של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים ורכבי הצלה ייחודיים של מד"א יחד עם מתנדבי ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א, על מנת לאפשר הגעה מהירה והענקת טיפול רפואי מהיר לכל מי שיזדקק, במהלך מסע ההלוויה ולאחריה.

מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב מיחידות המשטרה השונות ייטלו חלק בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה על מנת לשמור על שלום הציבור." אנו קוראים לקהל המבקש להשתתף במסע הלוויה לאפשר את קיומה באופן מכבד ובטוח", נאמר בהודעת המשטרה. בשל חסימות צירי תנועה בעיר החל מהשעה 10:00, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים.

לציבור משתמשי הדרך מומלץ להיעזר באפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל. עומסי התנועה הכבדים צפויים להשפיע על כלל משתמשי הדרך באזור בני ברק ובצירים המובילים בכל האזור.

החל מהשעה 10:00 ייחסם רח' רבי עקיבא לתנועה מהרב שך עד אהרונוביץ'. החל מהשעה 11:00 ייחסמו הצירים הבאים: אהרונוביץ' - מפינת הרב ריינס עד עזרא, עזרא - מהרב כהנמן עד חזון איש, נחמיה - מעזרא עד חזון איש, חזון איש - מרבי עקיבא עד בית העלמין כולל רח' הרב לוין ר"ג, שד' ירושלים בר"ג - רמת גן עד חזון איש בני ברק.

הנחיות לציבור, כפי שפרסמה המשטרה: לאור צפי הגעה של אלפים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס.

הציבור מתבקש שלא להחנות כלי רכב ברחובות / הצירים שצויינו בבני ברק. רכב שיחנה ברחוב, ייגרר. בשל הדוחק הצפוי, במשטרה ממליצים להימנע מהגעה עם ילדים בשל החשש לשלומם. חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה, ונשמרתם לנפשותיכם מאוד"

המשטרה ערוכה ופרוסה לאורך הצירים והצמתים המרכזיים, נוכח השינויים והעומסים הכבדים הצפויים עם הגעתם של אלפים בעת ובעונה אחת, מהעיר בני ברק ומחוצה לה. מומלץ להיעזר האפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד המידע של משטרת ישראל 110.

מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות. חניית אוטובוסים בחניונים של איצטדיון רמת גן (סמוך לקניון איילון) או איצטדיון וינטר רמת גן.

הגר''ש בעדני הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד