כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תמיכה בארגון טרור"

כניסת אנשי נטורי קרתא לג'נין: אחד הקיצוניים נעצר

החרדי הקיצוני, תושב פתח תקווה, נעצר בחשד ל"תמיכה והזדהות עם ארגון טרור" | בנוסף הוא חשוד כמי שהפר צו אלוף בכך שנכנס למחנה הפליטים ג'נין | בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים | עורך דינו: "מדובר במעצר פוליטי"

כניסת אנשי נטורי קרתא לג'נין: אחד הקיצוניים נעצר
נטורי קרתא במחנה הפליטים ג'נין צילום: תקשורת פלסטינית

המשטרה עצרה הלילה (בין רביעי לחמישי) את אחד מאנשי "נטורי קרתא" שנכנסו השבוע למחנה הפליטים בג'נין ונועדו עם פעילי טרור. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך היממה האחרונה ניסתה המשטרה לעצור את שני החשודים הנוספים, בינתיים ללא הצלחה. לפי הערכות השניים נמצאים בבריחה.

החשוד שנעצר, תושב פתח תקווה, מוכר כפעיל קיצוני בחוגי "נטורי קרתא", אך ככל הידוע, גם בקרב הקהילות הקיצוניות נוהגים להתנער ממנו בשל הזדהותו עם פעילות טרור. 

בתיעודים שפורסמו מוקדם השבוע ברשתות החברתיות ועוררן סערה, נראו הפעילים הקיצוניים מסתובבים בלב מחנה הפליטים, אליו הכניסה לישראלים אסורה ומסוכנת. במהלך הביקור במחנה, שסוקר בהרחבה בכל התקשורת הפלסטיניים, נפגשו הפעילים עם בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי.

בית המשפט האריך אחר הצהריים בחמישה ימים את מעצרו של החשוד. עורך דינו טען במהלך הדיון כי "ברור שזה מעצר פוליטי כדי להפחיד וכדי להשתמש בו בתור אות אזהרה, שאל תעזו להביע סולידריות עם הפלסטינאים".

מהמשטרה נמסר כי בעקבות כניסתם של הפעילים הקיצוניים נפתחה חקירה בתחנת משטרת בית שמש שבמחוז ירושלים. הלילה עצרו שוטרי תחנת פתח תקוה את אחד החשודים, בן 38 תושב מרכז הארץ. "החשוד נעצר בביתו בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור וכן בחשד להפרת צו אלוף, בכך שעפ״י החשד נכנס עם אחרים לשטח A האסור בכניסת ישראלים ונפגש שם עם פעילי טרור שבהם הביעו תמיכה והזדהות", נאמר בהודעת המשטרה.

"מחוז ירושלים של משטרת ישראל נאבק במהלך כל ימי השנה יחד עם כוחות הביטחון בפעילי טרור באשר הם, במסיתים לטרור, בתומכי מחבלים ובכל מי שמסייע להם. מדובר בהתנהלות חמורה וחסרת אחריות בניגוד לחוק, שבין אם היא נובעת מאידאולוגיה קיצונית פסולה ובין אם מסיבה של הקצנה דתית או אחרת- היא תטופל בנחישות ובאפס סובלנות ע״י המשטרה. כמו כן במשטרה מדגישים כי כניסת ישראלים לשטחי A אסורה ומהווה עבירה ביטחונית מסוכנת העלולה לעלות בחיי אדם", נמסר מהמשטרה.

נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד