כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביטוח נסיעות לחו"ל: לא רק המחיר קובע

אחרי כמעט שנתיים של מגבלות קורונה, התיירות העולמית חוזרת לעצמה, ומקומם של הישראלים לא נפקד. אם גם אתם בין אלה שנוסעים לטייל בעולם, בין אם לנופשון קצר, בין אם לכנס מקצועי ובין אם לטרק בהרים – על דבר אחד מוצע לכם לא לוותר: ביטוח נסיעות לחו"ל. זה היה נכון תמיד, וזה נכון במיוחד בעידן הנוכחי, שבו הקורונה אמנם לא משתוללת, אבל עדיין קיימת

ביטוח נסיעות לחו"ל: לא רק המחיר קובע
פספורט צילום: פוטוליה

בשיתוף כלל ביטוח

בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר היוצאים לחו"ל מנתב"ג בחודשים ינואר עד נובמבר 2022 עמד על כ –7,678 אלף יציאות של ישראלים.

אין מקום לספק – הישראלים טסים בהמוניהם.

אחרי כמעט שנתיים של מגבלות קורונה, התיירות העולמית חוזרת לעצמה, ומקומם של הישראלים לא נפקד. אם גם אתם בין אלה שנוסעים לטייל בעולם, בין אם לנופשון קצר, בין אם לכנס מקצועי ובין אם לטרק בהרים – על דבר אחד מוצע לכם לא לוותר: ביטוח נסיעות לחו"ל. זה היה נכון תמיד, וזה נכון במיוחד בעידן הנוכחי, שבו הקורונה אמנם לא משתוללת, אבל עדיין קיימת.

כשם שאתם משקיעים זמן ומחשבה בהזמנת כרטיסי הטיסה ומקומות הלינה, כך חשוב שתשקיעו זמן ומחשבה בביטוח הנסיעות לחו"ל. אמנם, לפני כמה שנים הונהגה פוליסה בסיסית, אבל מעבר למה שכוללת אותה פוליסה, ייתכן מאוד שתרצו לרכוש כיסויים נוספים. כך למשל, אם אתם טסים לחופשת סקי, אל תשכחו להוסיף את הכיסויים הדרושים – משום שהם אינם כלולים בפוליסה הבסיסית. גם אם אתם מתכננים ספורט אתגרי, תצטרכו להוסיף כיסוי רלוונטי.

לעיתים קרובות, נדרש גם כיסוי למצב רפואי קיים. חשוב להתעכב על העניין הזה בעת רכישת הפוליסה, ולהתאים את הכיסויים הדרושים בהתאם למצב הרפואי הקיים, מפני שאם חו"ח יקרה משהו כאשר אתם בחו"ל ולא דיווחתם מראש על מצבכם, לא יהיה כיסוי לאירוע.

בנוסף, אם אתם נוסעים עם הטלפון הנייד שלכם (וזה מן הסתם מה שחלק ניכר מהאנשים עושה), ייתכן שתרצו לבטח גם אותו. אם אתם טסים עם מחשב נייד - גם אותו אפשר לבטח. בנסיעה משפחתית ייתכן שחלק מן הנוסעים יוכלו להסתפק בפוליסה הבסיסית ואילו אחרים יצטרכו כיסויים נוספים. לכן, לא רק שכל נסיעה היא שונה, אלא גם הביטוח באותה נסיעה לנוסעים שונים מצריך התאמה.

אגב, אם למשל אתם שוכרים רכב, ייתכן שתרצו לרכוש הרחבה שתספק לכם ביטול השתתפות עצמית, במקרה שהרכב השכור ניזוק.

מה חשוב לבדוק – חוץ מהכיסוי?

מעבר לעובדה שאתם צריכים לנסוע עם פוליסה שמתאימה לכם, יש עוד דגשים בביטוח נסיעות לחו"ל שחשוב לבדוק, כי בסופו של דבר – לא רק המחיר קובע.

כמו בכל ביטוח, גם בביטוח נסיעות התמורה לא פחות חשובה מהמחיר, מפני שבעת הצורך הדבר הכי חשוב לכם יהיה המענה שתקבלו. כאשר מדובר על מענה, הכוונה היא גם למענה הרפואי בזמן אמת וגם למענה הכספי, אם למשל אתם נאלצים לפתע להוציא כסף שלא תכננתם בגלל בעיה רפואית או בגלל מזוודות שלא הגיעו. כאשר נקלעים למצוקה במדינה אחרת, במיוחד אם מדובר בבעיה רפואית, אנחנו זקוקים למישהו שיבין אותנו, שייתן לנו המלצה ושיעזור לנו לפתור את הבעיה. כמובן, שיהיה לנו הרבה יותר קל להתמודד עם הסיטואציה, אם נוכל להשתמש באפליקציה של חברת הביטוח כדי לקבל מענה.

כאמור, חוויית השירות היא קריטית כשמדובר בביטוח נסיעות לחו"ל. לכן, כאשר מבצעים את ההשוואה בין ביטוחי הנסיעות לחו"ל, כדאי לשים דגש על הנושא הזה ולבדוק מה מדיניות התשלום במקרה של אובדן מזוודות או עיכוב שלהן, האם יש מענה של רופא בעברית 24/7, איך יוצרים קשר עם המוקד של חברת הביטוח בעת הצורך ועוד.

חשוב להתעכב על אופן העברת התשלום, מפני שכאשר אנו נמצאים בחו"ל, לא תמיד אנחנו ערוכים להוציא הוצאות גדולות שאינן מתוכננות. חברות הביטוח כיום, מודעות גם לנושא הזה ומציעות פתרונות שמאפשרים קבלת תשלום מהיר.

בשורה התחתונה, ביטוח נסיעות לחו"ל אמור לתת לכם מענה לתרחישים שעלולים להתרחש, כמו כאב שיניים שתוקף אתכם באמצע הסיור בוותיקן ואף חילוץ במסוק בגלל סופת שלגים בנפאל. לפני הנסיעה, קשה לנו לדמיין מצבי חירום כאלה, אבל בדיוק בשביל זה נועד הביטוח: לתת פתרונות למצבים בלתי צפויים שאדם מן המניין לא מסוגל לעמוד בהם- לא כלכלית ולא לוגיסטית. זו בדיוק הסיבה שבגללה מחיר הוא לא חזות הכול בתחום הביטוח בכלל, ועל אחת כמה וכמה בביטוח נסיעות לחו"ל.

היכנסו לאתר כלל ביטוח ופיננסים למידע נוסף אודות ביטוח נסיעות לחו"ל, כולל הכיסויים בפוליסה.

האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

ביטוח נסיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד