כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יועד לאיראנים בבריטניה

גבר נעצר בגלל אורניום שנמצא בנמל התעופה הית'רו

שוטרים בנמל התעופה הית'רו בלונדון גילו כמות קטנה של אורניום בדצמבר האחרון, היחידה ללוחמה בטרור פתחה בחקירה. שוטרים ביצעו מעצר של גבר במחוז צ'שייר ביום שבת. לאחר חקירה הגבר שוחרר בערבות

גבר נעצר בגלל אורניום שנמצא בנמל התעופה הית'רו
העשרת אורניום צילום: Pixabay

גבר בשנות ה-60 לחייו נעצר בבריטניה לאחר שנמצאו עקבות של אורניום בחבילת מטען שלו בנמל התעופה הית'רו בלונדון. המשטרה מסרה כי האיש נעצר בצ'שייר, מחוז בצפון מערב אנגליה ביום שבת האחרון ושוחרר מאוחר יותר בערבות.

שוטרי משטרת הגבולות מצאו כמות קטנה של אורניום עם משלוח של גרוטאות מתכת לאחר בדיקה שגרתית בנמל התעופה הית'רו ב-29 בדצמבר. המפקד ריצ'רד סמית', שעומד בראש יחידת הטרור של משטרת המטרופולין, אמר: "אני רוצה להיות ברור שלמרות ביצוע המעצר הזה, ועל סמך מה שאנחנו יודעים כרגע, האירוע הזה עדיין לא נראה קשור לאיום ישיר על הציבור. עם זאת, הבלשים ממשיכים בחקירותיהם כדי לוודא שזה בהחלט המקרה".

האיש שוחרר בערבות עד חודש אפריל הקרוב, השוטרים אמרו שהם לא מצאו שום חומר מסוכן נוסף בכתובת בצ'שייר, אך העבירה שבה הואשם האיש מתייחסת לייצור או להחזקה של חומר רדיואקטיבי. אורניום יכול לשמש לייצור חשמל אזרחי ולמטרות מדעיות והוא מרכיב מרכזי בנשק גרעיני.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שוטרים מיוחדים מהיחידה נגד טרור חוקרים משלוח קטלני של אורניום שנתפס בשדה התעופה הית'רו בלונדון ב-29 בדצמבר האחרון. הוא יועד להגיע לאזרחים איראנים בבריטניה, מקורו בפקיסטן והגיע בטיסה מעומאן. ניתן להשתמש בחומר הגרעיני לפצצה מלוכלכת.

מקור ביטחוני אמר לתקשורת הבריטית לאחר הגילוי: "מתחילים במרוץ להתחקות אחר כל המעורבים". החבילה, שעל פי החשד הוברחה לאיראנים תושבי בריטניה, הגיעה דרך מטוס נוסעים רגיל. סורקים מומחים זיהו את האורניום שעלול להיות קטלני כשהועבר לאזור המזוודות.

הסורקים בודדו את המשלוח הלא רשום בחדר רדיואקטיבי ייעודי. משטרת הלוחמה בטרור הוזעקה ופתחה בבדיקה ביטחונית מי שלח את המטען ומה הכוונה מאחורי המשלוח. לאחר חקירה התברר כי מקורו מפקיסטן והגיע לטרמינל 4 במטוס של חברת התעופה "עומאן אייר" ממוסקט. על פי ההסבר, השוטרים חושדים בחברה שבסיסה באיראן עם קשרים בבריטניה, לשם אמור היה החומר להגיע.

 

 

 

אורניום איראן פקיסטן עומאן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד