כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עד להסדרה בחוק

פשרה בקואליציה: מועמדו של סמוטריץ' נבחר למ"מ ראש מערך הגיור

בקואליציה מצליחים להגיע לפשרות. בסיעות החרדיות ויתרו לסמוטריץ' בסוגיית ראש מערך הגיור שימונה כממלא מקום למשך כחצי שנה עד להסדרת נושא הגיור בחקיקה, שאותה מרכז יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. המועמד שנבחר כיהן בהצלחה בשורת תפקידים כראש ישיבה, דיין ורב

פשרה בקואליציה: מועמדו של סמוטריץ' נבחר למ"מ ראש מערך הגיור
דרעי וסמוטריץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר המחלוקת בין הסיעות החרדיות לסיעת 'הציונות הדתית' על זהות ראש מערך הגיור, הושגה פשרה בקואליציה לפיה ימונה מועמדו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד אך רק כממלא מקום לעד כחצי שנה בתפקיד.

'בחדרי חרדים' פרסם בשבוע שעבר כי החרדים דרשו למנות את המועמד שהציג הרב הראשי הגר"ד לאו שאף שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את מי שכיהן קודם לכן בתפקיד, הרב משה ולר.

אולם בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה אתמול סוכם כי המינוי יהיה זמני, בעוד יו"ר ש"ס אריה דרעי ירכז את כל עניין הגיור שכולל את התיקון הנדרש בחוק שצפוי לבוא בתקופה הקרובה לחקיקה בכנסת.

הרב יהודה עמיחי. צילום: מתוך היוטיוב של 'מכון התורה והארץ'.

הערב הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו, בהתייעצות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', החליט על מינויו של הרב יהודה עמיחי, ראש מכון התורה והארץ, למ"מ ראש מערך הגיור.

עוד סוכם כי הרב ולר ימונה למשנה / מנהל לראש מערך הגיור. הרב לאו יעמוד בראש ועדת האיתור לראש מערך הגיור הקבוע.

בעבר כיהן הרב עמיחי כיו"ר ועדת השמיטה ברבנות הראשית לישראל, כרב המושב כרמל, כראש ישיבה בבית הגדי וכדיין בבית הדין לממונות בקרית ארבע.

בצלאל סמוטריץ ראש מערך הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד