כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתערבים בהחלטות

עשרות מדינות נגד ישראל: "טרור מדיני"

כ-90 מדינות החליטו להתערב בשורת ההחלטות של הקבינט הישראלי נגד הרשות הפלסטינית, שמגיעים בעקבות הפנייה של הפלסטינים לבית הדין בהאג. שגריר ישראל תקף: "מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני ולנסות לפגוע בישראל"

עשרות מדינות נגד ישראל: "טרור מדיני"
גלעד ארדן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרות מדינות ברחבי העולם החליטו להתערב בהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני ותקפו את ישראל על הצעדים נגד הרשות הפלסטינית, שמגיעים בעקבות הפנייה הפלסטינית לבית הדין בהאג.

מדובר על מעל ל-90 מדינות, בהם ברזיל, צרפת, גרמניה ויוון, שחתמו על ההצהרה נגד ישראל. "אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהחלטת ממשלת ישראל להטיל צעדי ענישה נגד העם הפלסטיני, ההנהגה והחברה האזרחית בעקבות בקשת העצרת הכללית לחוות דעת מייעצת מבית הדין הבין-לאומי", נכתב.

"ללא קשר לעמדת כל מדינה בנוגע להחלטה, אנו דוחים צעדי ענישה בתגובה לבקשה לחוות דעת מייעצת של בית הדין הבין-לאומי, ובאופן רחב יותר בתגובה להחלטת העצרת הכללית, וקוראים לבטלם לאלתר", כתבו המדינות.

שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן תקף בחריפות בתגובה: "הפלשתינים מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני ולנסות לפגוע בישראל. מדובר בהצהרה דקלרטיבית חסרת משמעות וכל מדינה שחתמה עליה רק הוסיפה דלק למדורת ההסתה והטרור של הפלשתינים, והרחיקה כל סיכוי לפיוס".

לפני כשבועיים הקבינט המדיני-ביטחוני פרסם את צעדי התגובה שסוכמו בעקבות פנייתה של הרשות הפלסטינית לבית הדין הבין-לאומי בהאג בבקשת חוות הדעת על "הכיבוש" הישראלי.

ישראל הרשות הפלסטינית בית הדין בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד