כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התרסקות המסוק בקייב

רבנים וידידי הקהילות היהודיות באוקראינה סופדים לשר הפנים

ראשי הקהילות היהודיות באוקראינה סופדים לשר הפנים שנהרג בהתרסקות מסוק. יו"ר איחוד ברסלב: "היה קשוב לצרכי החסידות". הרב מרקוביץ' רבה של קייב: "פעל רבות למען המאבק באנטישמיות". הרב אסמן, הרב הראשי: "עמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה"

רבנים וידידי הקהילות היהודיות באוקראינה סופדים לשר הפנים
סגן שר הפנים (שלישי מימין) בבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

ראשי ורבני הקהילות היהודיות באוקראינה מתייחסים לטרגדיה בה נהרג שר הפנים דניס מונסטירסקי ופמלייתו בהתרסקות מסוק בעיר הבירה קייב. 

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מספר כי מאז כניסתו של שר הפנים מר דניס מונסטירסקי לתפקידו הוא היה קשוב לצרכים של חסידי ברסלב והתקיים מולו קשר מתמיד ורציף ובמיוחד למען קיום הקיבוץ של חסידי ברסלב בימי ראש השנה באומן.

שר הפנים המנוח לצד הרב נתן בן נון בביקור באזור ציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן. צילום: איחוד ברסלב באומן.

הרב יונתן מרקוביץ' רבה של קייב והשליח הראשי של חב"ד לקייב הגיב: "יחד עם הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה כולה, הצטערנו מאוד לשמוע על האסון הנורא בו נספה שר הפנים מר דניס מונסטירסקי יחד עם בכירים ואזרחים אוקראינים נוספים. תפילותינו ומחשבותינו נתונים לפצועים ולמשפחות הנספים".

עוד אמר הרב: "דניס מונסטירסקי שמר על קשרי ידידות איתנים ואף נפגשנו מספר פעמים במהלך שנות כהונתו כשר הפנים. בשיחותינו הרבות, הוא הרבה להדגיש את מחויבותו האישית ואת מחויבותה של אוקראינה כולה לשגשוגה וחוזקה של הקהילה היהודית בקייב ובכל אוקראינה. דניס פעל רבות למען המאבק באנטישמיות ובשנאת האחר וגם בשנה האחרונה הדגיש בפני את חשיבות העבודה ההומניטרית המשותפת למען אזרחי אוקראינה והקהילה היהודית שנמצאת במצב הומינטרי מאתגר ביותר. יהי זכרו וזכר הנספים באסון והנופלים במלחמה ברוך".

הרב משה ראובן אסמן רבה של אוקראינה מגיב: "הלב נשבר למשמע הבשורה הקשה של התרסקות המסוק, על גן ילדים, בו נספו ידידי שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו חברי היקר יבגני ינין, שעמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה וסייעו לישראלים רבים בנסיעה לאומן, מחשבותי ותפילותי עם משפחות ההרוגים, שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפחות 18 בני אדם נהרגו ו-22 נפצעו לאחר ההתרסקות מסוק בקייב שבו היה שר הפנים האוקראיני וסגנו. לעת עתה לא ברור אם ההתרסקות נבעה מתקלה טכנית או מתקיפה או חבלה רוסית. תשעה מההרוגים היו על סיפון המסוק שהתרסק בברובארי, הפרבר המזרחי של קייב, כך אמר איהור קלימנקו, מפקד המשטרה הלאומית של אוקראינה. בסך הכול נפצעו 22 בני אדם, בהם 10 ילדים. לפי הדיווחים המסוק התרסק סמוך לגן ילדים.

ירילו טמושנקו, סגן ראש לשכתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, אמר כי המסוק שהתרסק היה בדרכו לחזית. נסיבות ההתרסקות טרם ברורות. הנשיא זלנסקי אמר לאחר האסון: "זו טרגדיה נוראה, זה בוקר שחור".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב התרסקות מסוק ולדימיר זלנסקי הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד