א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
השבוע השני למחאה

הערכות: כ-50,000 מפגינים בתל אביב | המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים

רבבות בני אדם כבר משתתפים בהפגנות המתקיימות בת"א נגד הרפורמה במערכת המשפט  | כאלף שוטרים ערוכים לאבטח את המחאות ולמנוע הפרות סדר | יו"ר האופוזיציה לפיד: "לא נוותר עד שננצח" | המפכ"ל: "נאפשר חופש ביטוי וחופש מחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי"

הערכות: כ-50,000 מפגינים בתל אביב | המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים
ההפגנה בתל אביב צילום: אמיר גולדשטיין

כמאה אלף מפגינים מתאספים הערב (מוצאי שבת) בשני מוקדים בתל אביב, במסגרת המחאות ההמוניות המתקיימות בעיר נגד הרפורמה במערכת המשפט שמובילה ההמשלה. במשטרה מעריכים כי גם הערב צפויים להשתתף בהפגנות עשרות אלפי בני אדם. ההפגנות יתקיימו במקביל בכיכר הבימה וברחוב קפלן ובהמשך הערב צפויה צעדה לאורך כמה רחובות במרכז העיר. במחוז תל אביב נערכים לאפשרות שהמפגינים ינסו לחסום את נתיבי איילון. הפגנות מתקיימות בערים נוספות ברחבי הארץ.

בשונה משבוע שעבר, יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הגיע אף הוא להשתתף בהפגנה. "זו הפגנה בעד המדינה", אמר לפיד. "זו הפגנה להגנה על המדינה. אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט שלה, להגן על הרעיון של החיים משותפים. יש פה אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית-דמוקרטית לפי ערכי מגילת העצמאות ואנחנו לא נוותר עד שננצח".

מוקדם יותר הגיע מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי לחפ"ק המשטרתי בקריית הממשלה וקיבל סקירה ממפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד על היערכות הכוחות. המפכ"ל אמר: "נערכנו בכל המוקדים על מנת לאפשר את חופש הביטוי ואת חופש המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי, ותוך הגנה על המפגינים ועל הסביבה של מי שמתקרב לאזור. השוטרים קיבלו הכנה מנטלית לגבי האירוע ואני מאחל לכל עם ישראל שהאירוע יעבור בשקט ובשלווה ושכל אחד יביע את דעתו".

השופט בדימוס דוד חשין, אמר בהפגנה שארגנה התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה: "זוהי הפעם הראשונה בה אני נואם באירוע כזה, אשר עלולים לכנותו פוליטי, אלא שזה לא אירוע פוליטי כי אם אסיפת עם שעניינה זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. לאורך השנים זכתה מערכת המשפט הישראלית להערכה רבה לא רק במישור החוקתי אלא גם במישור האזרחי והעסקי בארץ ובעולם. למדינה השואפת להשתלב בכלכלה העולמית אין ברירה אלא לקיים מערכת משפט מקצועית, עצמאית ועניינית אשר מקנה הגנה אמיתית על זכויות יסוד".

"יש לי משאלת לב, שבמקום סדרת המהלכים שהורתם בסתר, ב"מארב משפטי", אשר הכו בהלם את הקהילה המשפטית ושכבות רחבות באוכלוסייה, נואיל לקיים בחירות לאסיפה מכוננת אשר תחבר סוף סוף חוקה לישראל, שתביא לידי ביטוי את המכנה המשותף ואת ההסכמות האפשריות בין המחנות הניצים שבקרבנו, ותאפשר לנו לחיות יחד בתוך המס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל", הוסיף חשין.

 

 

 

הפגנה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד