כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הועבר לתפקיד אחר

פוטין פיטר פקיד בכיר שתיאר את חב"ד ככת

הנשיא פוטין פיטר את מזכיר מועצת הביטחון הרוסית אלכסי פבלוב האיש הועבר לתפקיד אחר, לא דווח לאיזה תפקיד. לא פורסמה הסיבה לכך, אך האיש כינה את חסידות חב"ד בשנה שעברה ככת, כינוי שהביא לגינויים נרחבים ברוסיה ומחוצה לה

פוטין פיטר פקיד בכיר שתיאר את חב"ד ככת
השלוחים בחזית 770 צילום: שלום בורקיס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיטר גורם בכיר בביטחון לאומי שגרר לאחרונה גינוי נרחב על כך שכינה את תנועת חסידות חב"ד-ליובאוויטש באוקראינה "כת עליונות", כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה.

לא ניתנה סיבה רשמית לפיטוריו של עוזר המזכיר של מועצת הביטחון הרוסית, אלכסי פבלוב, ביום שישי האחרון. דובר מועצת הביטחון אמר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, פבלוב הועבר לתפקיד אחר אך לא מסר פרטים נוספים.

עם זאת, דיווחים ברוסיה ציינו כי הפיטורים הגיעו לאחר שהבכיר פרסם מאמר באוקטובר האחרון ובו קרא ל"דה-שטניזציה" של אוקראינה, בטענה שהמדינה היא ביתם של מאות כתות ניאו-פגניות. פבלוב כלל ברשימת הכתות שלו את חסידות חב"ד-ליובאוויטש

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הקהילות היהודיות ברוסיה גינו בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מר פבלוב, על "כתות ניאו-פגניות" כשהוא מתכוון לפעילות של שלוחי חב"ד, אשר לדברי הכותב, היא מתפשטת באופן פעיל באוקראינה.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר הוציא מיד לאחר הפרסום מכתב תגובה חריף ובו הוא כותב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות - אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס, אחרת מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. 'עיקרון החיים העיקרי של חסידי לובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים והעמים' - טוען מר פבלוב ללא בסיס".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה כת חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד