כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נסיבות מורכבות"

בגלל סכסוך עם אביו: איים לבצע פיגוע באזור בני ברק - ונלכד

הפלסטיני חייג למוקד המשטרה ואיים לבצע פיגוע נגד חרדים - שיביא להריסת ביתו של אביו עמו הוא מסוכסך | במהלך הדיון בבית המשפט אמר: "התקשרתי על מנת שיעזרו לי, לא כדי שיעצרו אותי" | מעצרו הוארך עד למחר: "מדובר בנסיבות מורכבות שאין המקום לפרטן"

בגלל סכסוך עם אביו: איים לבצע פיגוע באזור בני ברק - ונלכד
כוחות משטרה בבני ברק, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

פלסטיני כבן 20 נעצר בחשד שאיים לבצע פיגוע באזור העיר בני ברק, זאת כדי לנקום באביו שעמו הוא מסוכסך. הפלסטיני, ששוהה בארץ בניגוד לחוק, נעצר באזור צומת גהה סמוך לבני ברק לאחר שדיווח למוקד המשטרה על כוונותיו. יחד עם זאת, בכליו לא נמצאו כלים שיכלו לשמש לביצוע הפיגוע. בית המשפט האריך עד מעצרו למחר (שני).

בשיחה שקיים עם מוקד המשטרה טען הפלסטיני כי אביו זרק אותו מביתם וכי הוא מעוניין לבצע פיגוע נגד חרדים שיביא להריסת הבית. במהלך השיחה אף טען כי בכוונתו לרצוח את אביו. לאחר שהמשטרה ביצעה איכון על מכשיר הטלפון, הוא נלכד ע"י שוטרי הסיור. בחקירתו במשטרה הודה כי איים לבצע פיגוע, אך הסביר כי היה עצבני ואמר את הדברים מתוך לחץ.

"אני סובל מקוצר נשימה. התקשרתי על מנת שיעזרו לי, לא כדי שיעצרו אותי", אמר היום הפלסטיני במהלך הדיון בבית משפט השלום בתל אביב. בדיון טען עורך דינו של החשוד כי אין לו כל רקע פסיכיאטרי וכי מדובר בסכסוך משפחתי מורכב. "נסיבות האירוע אינן מצדיקות מעצר לטעמי", אמר עורך הדין. "החשוד הוא זה שדיווח למשטרה על הסכסוך שיש לו עם אביו שלו ובסך הכל ביקש עזרה. מסתבר שאין מי שיסייע לו, אין לו לאן לחזור, אין לו לאן ללכת ועל מנת שהמשטרה תעשה פעולה ותסייע לו, הוא אמר את הדברים".

השופטת כריסטינה חילו-אסעד קיבלה את בקשת המשטרה להארכת מעצרו של הפלסטיני עד למחר. "עיון בתיק מלמד כי ייתכן ומדובר בנסיבות מורכבות שאין זה המקום לפרטן", אמרה השופטת בהחלטתה. "לחשוד אין עבר פלילי אך בנסיבות של אמירת הדברים באופן בו נאמרו, ועל אף שלא נתפסו ברשות החשוד כלים לשם הוצאת איומיו בפועל, לא מצאתי כי ניתן להורות על שחרורו ואני מקבלת את הבקשה ומורה על הארכת מעצרו".

פיגוע איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד