י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקרב על הקול הדתי בירושלים

כך מתכננים ב'יש עתיד' לכבוש את מעוזי הציונות הדתית הליברלית

אחרי הקמפיין הראשון במערכת הבחירות שפנה לציבור הסרוג, במפלגה של יאיר לפיד מתכננים להריץ רשימה בבחירות המונציפאליות בירושלים שתפנה בין היתר אל הדתיים הליברליים - זאת כחלק מהמאבק על הקול הדתי בבירה. את הרשימה ירכיב חה"כ הסרוג טור-פז | מנגד, גם במפלגת 'נעם' מעוניינים להריץ רשימה משלהם

כך מתכננים ב'יש עתיד' לכבוש את מעוזי הציונות הדתית הליברלית
חבר הכנסת קינלי טור-פז צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במערכת הפוליטית נערכים בימים אלו לבחירות ברשויות המקומיות שעוזרות לבסס את המפלגות הארציות, שייערכו באוקטובר בעוד מספר חודשים, כשאחת מהערים שההיערכות אליה נרחבת היא ירושלים.

אחד מהקהלים המרכזיים בבירה הוא המגזר הדתי-לאומי, כאשר במערכה הקרובה צפוי קרב משמעותי על הקול הסרוג - בעיקר בשל העובדה שלא ברור באיזה מתכונת תרוץ 'הבית היהודי', שאין לה כבר נציגות בכנסת, וסיעת 'התעוררות', שפנתה לדתיים הליברליים אך בעקבות פרישת היו"ר עופר ברוקביץ' לא ברור מה יעלה בגורלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במפלגת 'יש עתיד' מתכוונים להריץ רשימה, כשאחד מקהלי היעד העיקריים שלה הם המצביעים מהציונות הדתית הליברלית, כאשר הדמות המרכזית שעומדת מאחורי המהלך הוא חבר הכנסת הסרוג משה טור-פז.

גורמים המעורים מספרים שטור-פז נערך בימים אלו להרכבת רשימה, כשכאמור, על הפרק קריצה לדתיים הליברליים, לצד הקהל החילוני, כך שזה יהיה מעין כמו סיעת 'התעוררות'. במהלך מערכת הבחירות האחרונה 'יש עתיד' החלה בקמפיין חריג למגזר הדתי-לאומי, כשפרסמה מודעות בהיקף מצומצם.

מלבד רשימת 'יש עתיד', מספר מפלגות נוספות מתכוונות לפנות לציונות הדתית בירושלים, בהן 'הציונות הדתית', 'עוצמה יהודית' וכן גם כנראה מפלגת 'נעם', שמעוניינת להריץ רשימות בערים ספורות. מי שעוד צפויה להיות חלק מהמגרש היא סגנית העיר חגית משה מהבית היהודי, שמנסה להשיג ערבויות מהמדינה דרך מפלגות בכנסת - אך לא ברור איזו מתכונת תרוץ. 

מטעם חבר הכנסת משה טור-פז נמסר: "חבר הכנסת טור-פז מלווה את מטה ירושלים מזה חמש שנים, הן בפעילות הארצית והן בפעילות המוניציפאלית של יש עתיד. יש עתיד עוסקת בגיבוש הרשימות המקומיות בכל הארץ, לרבות בירושלים. רשימת המועמדים תתפרסם במועד הנקוב בחוק".

יש עתיד בחירות מונציפאליות בחירות מוניציפליות 2023 הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד