כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האלימות משתוללת

השביתה במערכת הבריאות: דרישות הרופאים

מערכת הבריאות תשבות החל ממחר בבוקר למשך 24 שעות בעקבות האלימות הגוברת נגד רופאים וצוותי רפואה. הרופאים דורשים בוועדה המיוחדת להסיר את מספר תעודת הזהות מהתג, ולאפשר להטיל קנסות על התוקפים במקום

השביתה במערכת הבריאות: דרישות הרופאים
רופאים בבית החולים בנצרת צילום: Moshe Shai/FLASH90

מספר שירותי בריאות ישבתו מחר בבוקר (שני) למשך 24 שעות בעקבות האלימות המשתוללת נגד הרופאים. השביתה תכלול את מרפאות הקהילה ולשכות הבריאות במשרדי הממשלה, בבתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', נציגים של ההסתדרות הרפואית ביקשו במסגרת דיוני הוועדה למיגור האלימות של משרד הבריאות, להסיר את מספר תעודת הזהות שנמצא על התג התלוי על דש חלוק הרופא, לצד תמונתו ושמו של הרופא.

הסיבה לדרישה היא שהרופאים חוששים שהמטופלים שמאיימים יתנכלו עליהם באמצעות מספר תעודת הזהות שהוא גלוי, ולכן הם מבקשים להחליף את מספר הזהות - במספר עובד.

בנוסף, רופאים ואחיות מבקשים שוב ושוב במהלך הדיונים בוועדה לתת קנסות מנהליים, בגובה של אלפי שקלים, שיינתנו עוד באותו היום לתוקפי הרופאים. הם דורשים שמי שיוכל לאכוף את זה בשטח, יהיו אלה המאבטחים והשוטרים שנמצאים בזירה. 

בוועדה דנים באפשרות הזאת מבחינה משפטית. כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כתב מכתב מיוחד לרופאים, בו הוא הודיע כי יוגדל מספר השוטרים והתקצוב הכספי למאבטחים.

מערכת הבריאות רופאים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד