כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"שומרי השבת לא יופלו"

ההוראה של השר: הפסקת מימון האירועים בשבת

פועל למען חיזוק השבת: שר התרבות והספורט הורה להפסיק את האירועים המתקיימים בשבת, ביניהם של מיזם 'שבת ישראלית'. הוא נימק: "ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות והשמירה על הסטטוס קוו"

ההוראה של השר: הפסקת מימון האירועים בשבת
מיקי זוהר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, הורה היום (ראשון) להפסיק את המימון לאירועי התרבות שפועלים בשבת במימון המדינה, מה שיוצר חילול השבת ואפליה בתקצוב לאזרחים השומרים שבת.

זוהר החליט להפסיק את האירועים המתקיימים בשבת, כמו מיזם 'שבת ישראלית' ואירועים אחרים שמתקיימים במימון המדינה. זוהר נימק: "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי".

לשכתו הוסיפה: "בהמשך לפרסומים הערב, שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תוכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם".

"המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש".

חילי טרופר, שכיהן לפני זוהר כשר התרבות, מסר: "הידיעות על הכוונה לעצור את מיזם 'שבת ישראלית' מעוררות דאגה. דווקא מי שמורשת ותרבות חשובים לו, נכון שיאפשר את הנגשתם לכלל החברה הישראלית. המיזם מאפשר לכולם ולכולן לצרוך תרבות ולהתחבר למורשת בלי מכשול כלכלי וכל אחד ואחת על פי אמונתם".

מיקי זוהר משרד התרבות חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד