ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"כדי שתהרסו את הבית"

"מדמיין להרוג חרדי": אישום נגד הפלסטיני שאיים לבצע פיגוע בבני ברק

פחות מיומיים לאחר שנעצר: כתב אישום הוגש נגד צעיר פלסטיני שאיים לבצע פיגוע בעיר בני ברק בשל סכסוך עם אביו | "אני מדמיין עכשיו ללכת להרוג מישהו חרדי כדי שתהרסו לו את הבית", אמר בשיחת טלפון עם המשטרה | יחידת התביעות הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים

"מדמיין להרוג חרדי": אישום נגד הפלסטיני שאיים לבצע פיגוע בבני ברק
ניידת משטרה בבני ברק, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד רבחי אבו גאבר, צעיר פלסטיני תושב העיירה פארעה אל-ג'יפתליק בבקעת הירדן, לאחר שנעצר במוצאי שבת האחרון בחשד שאיים לבצע פיגוע בבני ברק. סמוך לשעה 23:00 במוצאי שבת, התקבלה שיחה במוקד 100 של המשטרה מאדם, שמסר כי הוא נמצא בצומת גהה בבני ברק ואמר: "אני רוצה לרצוח את אבא שלי עד המוות". בהמשך השיחה הוסיף: "אני מדמיין עכשיו ללכת להרוג מישהו חרדי כדי שתהרסו לו את הבית".

שוטרי תחנת בני ברק החלו בסריקות מיידיות במיקום שמסר בשיחה ובמהלכן איתרו את החשוד והוא הועבר לחקירה בתחנת בני ברק שבסיומה נכלא.

עם סיומה של החקירה, הגישה היום יחידת התביעות של מחוז ת"א כתב אישום כנגד החשוד בגין איומים וכניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.

כפי שדווח אמש, הפלסטיני איים לבצע את הפיגוע זאת כדי לנקום באביו שעמו הוא מסוכסך. יחד עם זאת, בכליו לא נמצאו כלים שיכלו לשמש לביצוע הפיגוע. בשיחה שקיים עם מוקד המשטרה טען הפלסטיני כי אביו זרק אותו מביתם וכי הוא מעוניין לבצע פיגוע נגד חרדים שיביא להריסת הבית.

במהלך השיחה אף טען כי בכוונתו לרצוח את אביו. לאחר שהמשטרה ביצעה איכון על מכשיר הטלפון, הוא נלכד ע"י שוטרי הסיור. בחקירתו במשטרה הודה כי איים לבצע פיגוע, אך הסביר כי היה עצבני ואמר את הדברים מתוך לחץ.

"אני סובל מקוצר נשימה. התקשרתי על מנת שיעזרו לי, לא כדי שיעצרו אותי", אמר אתמול הפלסטיני במהלך הדיון בבית משפט. בדיון טען עורך דינו של החשוד כי אין לו כל רקע פסיכיאטרי וכי מדובר בסכסוך משפחתי מורכב. "נסיבות האירוע אינן מצדיקות מעצר לטעמי", אמר עורך הדין. "החשוד הוא זה שדיווח למשטרה על הסכסוך שיש לו עם אביו שלו ובסך הכל ביקש עזרה. מסתבר שאין מי שיסייע לו, אין לו לאן לחזור, אין לו לאן ללכת ועל מנת שהמשטרה תעשה פעולה ותסייע לו, הוא אמר את הדברים".

כתב אישום פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד