כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי העימות

בדרך להסכמה? השרים סמוטריץ' וגלנט נפגשו

שר הביטחון והשר במשרד הביטחון נפגשו אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שהתעמתו בניהם סביב הסמכויות של סמוטריץ' בעניין המינהל האזרחי. קודם לכן גלנט נפגש עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון

בדרך להסכמה? השרים סמוטריץ' וגלנט נפגשו
בצלאל סמוטריץ ויואב גלנט צילום: פלאש 90

אחרי שהתעמתו בניהם על הסמכויות, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' נפגשו הערב (שני) אצל ראש הממשלה בנימין כדי לפתור את העימות. כך דווח ב'חדשות 13'.

גלנט מסרב עד עכשיו לשחרר לסמוטריץ' את הסמכויות שיועברו אליו והאחריות על המינהל האזרחי ועל החיים ביהודה ושומרון, שסוכמו בהסכמים הקואליציונים. כשבציונות הדתית רוצים לפרק את המינהל בעוד שנים ספורות, שהיה עד כה בסמכותו הבלעדית של שר הביטחון.

היחסים בין גלנט לסמוטריץ' התפוצצו לאחר פינוי מאחז "אור חיים", על שם הרב חיים דרוקמן זצ"ל, בשישי האחרון שחשף את הקרב על הסמכות להורות על פינוי. 

בתוך כך, מוקדם יותר בכנסת נערכה פגישה בין שר הביטחון גלנט לשורה של ראשי מועצות ביהודה ושומרון לאחר פינוי המאחז, ועל רקע הקרב על הסמכות מול סמוטריץ'.

בפגישה אמר יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן" 'ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין סיעות הקואליציה הם הישג משמעותי ביותר של הממשלה הזו, ואחד המשמעותיים שבהם הוא תהליך הרפורמה של המינהל האזרחי".

"חיי התושבים הישראלים ביהודה ושומרון חייבים להתנהל בידי משרדי הממשלה כיאה למדינה דמוקרטית ולא על ידי לובשי מדים. אנחנו מבקשים מהשר גלנט לשים בראש סדר העדיפויות את ההשתלטות הבלתי חוקית של הרש״פ בשטחי C, זוהי מלחמה על גבולות המדינה", הוא סיכם.

יואב גלנט בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד