כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פעולה חריגה לאור יום

חילופי אש בג'נין: חמושים פלסטינים נהרגו, צה"ל נערך לירי מעזה

כוחות הביטחון נכנסו עם אור ראשון למחנה הפליטים ג'נין למעצר מבוקשים, בשל מידע מודיעיני של השב"כ | הפלסטינים מדווחים על 8 הרוגים בחילופי אש | בצה"ל מבהירים כי הודות לפעולה החריגה נמנע פיגוע גדול בשטח ישראל | במערכת הביטחון נערכים לירי רקטות מרצועת עזה

כוחות בג'נין, ארכיון
כוחות בג'נין, ארכיון צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (חמישי) למחנה הפליטים בג'נין למעצר מבוקשים. זאת, בעקבות מידע מודיעיני של שירות הביטחון הכללי. לפי צה"ל, הודות לפעילות סוכל פיגוע גדול שתוכנן בישראל. במקום התפתחו חילופי ירי מאסיביים בין חמושים ללוחמי מג"ב וחיילי צה"ל.

הפלסטינים דיווחו כי מספר חמושים נהרגו במהלך ההיתקלות, אך מספרם טרם ברור. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו וכמה אחרים נפצעו באורח קשה. הערכה היא כי מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים עשוי לעלות. 

בשל האירועים בג'נין, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של ירי רקטות מעזה כתגובה למספר ההרוגים הפלסטינים. בצה"ל בוחנים לתגבר סוללות כיפת ברזל בדרום. במקביל, הפלגים הפלסטינים ברצועה הודיעו כי יקיימו פגישה שבה יחליטו על צעדיהם.

לפי הפלסטינים, הפעילות החלה לאור יום על ידי כוח מיוחד שנכנס למחנה הפליטים באופן מסוערב, ונמשכה עם כוחות גדולים שהגיעו אל תוך המחנה. בתיעודים שהפיצו הפלסטינים נראית משאית החלב - עמה הגיעו המסתערבים לג'נין - כשהיא נגררת מחוץ למחנ הפליטים. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון.

שרת הבריאות הפלסטינית התייחסה לפעילות כוחות הביטחון ואמרה לכלי התקשורת: "המצב במחנה ג'נין קריטי מאוד. הסהר האדום הודיע לנו כי ישנם פצועים רבים שקשה לחלץ ולפנות אותם".

חילופי אש ג'נין חיסול מחבלים מעצר מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד