י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חילוקי דעות בקואליציה

דחיית הבחירות לרבנות הראשית: סמוטריץ' מתנגד ליוזמת דרעי

יוזמתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לדחות את בחירת הרבנים הראשיים בשנה נתקלת בקשיים, כאשר שר האוצר סמוטריץ' מתנגד לה - זאת בשל הקביעה בהסכם לבחירת רב ציוני-דתי | גורמים ב'הציונות הדתית': "אם דרעי רוצה לנתק מהמוניציפלי, אפשר להקדים ולא לאחר" | פרסום ראשון

דחיית הבחירות לרבנות הראשית: סמוטריץ' מתנגד ליוזמת דרעי
בצלאל סמוטריץ' ואריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': חילוקי דעות בתוך הקואליציה באשר למועד הבחירות לרבנות הראשית בין יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' לבין יו"ר ש"ס אריה דרעי, סביב יוזמתו של האחרון לדחות את הבחירות בשנה.

לפני חודש דיווחנו על יוזמתו של דרעי לדחות את בחירת הרבנים הראשיים, לאזור פסח תשפ"ד, כשהנימוק הרשמי היה כדי שהבחירות לרבנות לא יהיו בסמיכות לבחירות המוניציפליות - אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד לה.

במפלגת 'הציונות הדתית' מאמינים שהסיבה לרצון של דרעי לדחות הבחירות היא לא בגלל שהוא לא רוצה שהבחירות המוניציפליות ישפיעו, אלא כי הוא לדחות את ההכרעה בעניין בחירת נשיא מועצת חכמי התורה, עם סיום תפקידו של הראש"ל הרב יצחק יוסף.

הרבנות הראשיתהרבנות הראשית
בניין הרבנות הראשית. הבחירות יידחו בעוד שנה? צילום: פלאש 90.

"אם דרעי רוצה לנתק את הבחירות לרבנות מהמוניציפלי, אפשר להקדים ולא לאחר", אומרים גורמים במפלגה ל'בחדרי'. בהסכם הקואליציוני, נזכיר, נקבע שאחד הרבנים הראשיים יהיה ציוני דתי - כשדחיית מועד הבחירות עשויה להפחית את הסיכויים שזה יקרה, כיוון שהקואליציה יכולה להתערער, וכנראה שזו הסיבה שסמוטריץ' מתנגד לדחייה.

בגזרת הבחירות לרב הראשי הספרדי, צפויים להתחרות זה מול זה חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, בנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, מול רבה של באר שבע הגר"י דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס - כך שדחייה כפי שהאחרון רוצה, תאפשר לו מרווח זמן להכריע.

היוזמה של דרעי: הבחירות לרבנות הראשית ידחו בשנה | חשיפה

מנגד, תפקיד הרב האשכנזי שמור למגזר הסרוג, כשעליו מתמודדים: הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז, שכדי שיתמודד יצטרכו לשנות בחקיקה את סעיף הגיל המכשיר התמודדות לתפקיד. הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה ודיין בית הדין הרבני הגדול הרב אליעזר איגרא. אחרי פטירתו של הרב דרוקמן זצ"ל, שנראה היה שהוא יכריע בסופו של דבר, הבחירה יותר סבוכה - כשייתכן וסמוטריץ' יתערב יותר, בעיקר סביב זהות הרבנים שיהיו בגוף הבוחר.

בצלאל סמוטריץ' הרבנות הראשית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!