כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא שומרים על ממלכתיות

המנהל קרא לתלמידיו להפגין וננזף: "קהל שבוי"

על אף תפקידו הממלכתי, מנהל בית ספג בתל אביב קרא לתלמידיו לצאת ולהפגין נגד ממשלת הימין והרפורמה במערכת המשפט. מנכ"ל משרד החינוך פנה אליו ישירות וביקר את קריאתו: "מטרות חוזרי מנכ"ל אלו הן לאפשר לתלמידים, ובמיוחד בני נוער, לגבש את זהותם"

המנהל קרא לתלמידיו להפגין וננזף: "קהל שבוי"
המחאה במוצ"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

מנהל בית ספר בתל אביב קרא לתלמידיו לצאת ולהפגין נגד הממשלה החדשה והרפורמה במערכת המשפט וננזף על ידי מנכ"ל משרד החינוך. כך דווח ב'ויינט'.

מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב, אורי לס, שיגר לתלמידיו מכתב בימים האחרונים והזמין אותם להשתתף בצעדה וכתב כי הוא "מביע חשש מהפיכת הדמוקרטיה הישראלית לפורמלית ולא למהותית. אנחנו בלב משבר ערכי וחברתי המתרחש בימים אלה אל מול עינינו. החלטנו לא לשתוק ולהרים את קולנו".

לס כתב לתלמידים כי יותר מאלף תלמידים מ-15 בתי ספר צפויים להשתתף "בשיעור באזרחות פעילה - בעד הדמוקרטיה המהותית, בעד זכויות הפרט וזכויות המיעוט, ונגד עריצות הרוב. "התלמידות והתלמידים מבקשים לייצג עמדה ערכית, ולא פוליטית – דמוקרטיה זה חשוב! זכויות הפרט זה חשוב! והם יפגינו את עמדתם בקול גדול, בלב העיר העברית הראשונה".

מנכ"ל משרד החינוך צלאל כתב ללס כי אמירותיו מנוגדות לחוזר מנכ"ל משרד החינוך ולמדיניות שלו להקפדה על התנהלות ממלכתית של מערכת החינוך. "בעת הזו חשוב במיוחד שאנו, אנשי החינוך אשר עובדים עם הילדים בשטח, נשמור על שיח מכבד, ממלכתי ומאוזן", כתב צלאל. הוא ביקש להעיר לו על התבטאויותיו, "אשר צובעות את הצעדה בצבע פוליטי, חד-גוני, ומערבות את הילדים שהם כ'קהל שבוי' בבית ספרך".

הוא כתב כי הוראה נוספת אוסרת על מנהל ומורה לארגן הפגנה או לעמוד בראשה. "מטרות חוזרי מנכ"ל אלו הן לאפשר לתלמידים, ובמיוחד בני נוער, לגבש את זהותם, תוך היותם 'לומדים עצמאיים', כאלו שבפניהם נפרש כלל המידע וגווניו", הוסיף מנכ"ל משרד החינוך. 

בעקבו מכתבו של צלאל הוציא מנהל התיכון לס הודעה מתוקנת ובה הוסרו המילים "ונגד עריצות הרוב". בהודעה המקורית ציין לס כי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ישתתף בצעדה, אך בהודעה המתוקנת פרט זה הוסר. 

משרד החינוך מנהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד