י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע גל הטרור

במשטרה בוחנים: נשקים לגבאי בתי הכנסת בבני ברק | פרסום ראשון

על רקע גל הטרור במשטרה שוקלים לחמש בנשק את גבאי בתי הכנסת בבני ברק, וזאת כחלק מפיילוט שיתרחב בהמשך לערים חרדיות נוספות | בעקבות הבירוקרטיות הכרוכות בהוצאת רישיון לכלי ירייה, במרחב דן בוחנים כמה אפשרויות במטרה לזרז את ההליך | הפרטים בפרסום ראשון

במשטרה בוחנים: נשקים לגבאי בתי הכנסת בבני ברק | פרסום ראשון
בית הכנסת 'בית הלל' בבני ברק, ארכיון צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

המשטרה בוחנת אפשרות לחמש בכלי נשק את גבאי בתי הכנסת בבני ברק, על רקע גל הטרור הפוקד בימים אלו את ישראל. כך נודע הערב (ראשון) ל'בחדרי חרדים'. הנושא נידון בחודשים האחרונים ואף עלה במהלך מפגש של חברי פורום נציגי החסידויות בבני ברק עם מפקדי המשטרה והשיטור העירוני בעיר. בעקבות המתיחות הביטחונית בימים האחרונים, במשטרה שוקלים כעת להאיץ את חימוש הגבאים.

הפיגוע הקטלני בליל שבת סמוך לבית הכנסת בנווה יעקב, בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו נוספים, העלה פעם נוספת את סוגיית מיעוט כלי הנשק בריכוזים החרדים וחוסר היכולת להגיב במהירות במקרה של פיגוע טרור.

חימוש הגבאים, כך בוחנים במשטרה, ייעשה במסגרת פיילוט שיחל בבני ברק ויתרחב בקרוב לערים נוספות. מפאת הבירוקרטיות הכרוכות בהוצאת רישיון לנשק, במרחב דן בוחנים כעת כמה אפשרויות במטרה לזרז את ההליך. בין היתר, נבחנת האפשרות כי הגבאים שיחפצו בכך יפעלו במסגרת התנדבות במשטרה, בשבתות וחגים בלבד. בערב שבת יגיעו הגבאים לתחנת המשטרה ויחתמו על כלי הנשק, עמם יגנו על המתפללים במהלך התפילות. הנושא צפוי להגיע בימים הקרובים לשולחנם של רבני העיר.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', המשטרה פורסת כוחות בערים ויישובים החרדים, במסגרת העלאת הכוננות ברחבי הארץ. "אנחנו מבינים שהריכוזים החרדים הם רגישים יותר", אמרה היום ראש אג"מ, ניצב סיגל בר צבי, במענה לשאלת 'בחדרי חרדים'. "אלו חלק מהלקחים שלנו מהגל הקודם", הוסיפה בר צבי. "שלחנו כוחות ליישובים החרדים כחלק מההיערכות".

במשטרה מבינים כי המחבלים עשויים לראות בריכוזים החרדים כנקודת תורפה, הן מבחינת המספר הנמוך של נושאי הנשק והן בהקשר של העיכוב בהזעקת כוחות החירום וההצלה בשבתות וחגים, מאחר והתושבים אינם מחזיקים טלפונים סלולריים.

אתמול (שבת), בעקבות שני הפיגועים בירושלים, הנחה מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי על העלאת הכוננות לרמה הגבוה ביותר. החל מאמש השוטרים עובדים במשמרות של 12 שעות. "משטרת ישראל מבקשת מהציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת", מסרה המשטרה.

חימוש נשק הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד