ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"לא עמד בסטנדרטים"

ר"מ בריטניה פיטר את יו"ר המפלגה בגלל אי דיווח על חקירות מס

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פיטר אתמול מממשלתו את יושב ראש המפלגה השמרנית, נדים זהאווי, אחרי שחקירה גילתה כי הוא ביצע "הפרה חמורה של הקוד המיניסטריאלי". זהאווי שר האוצר לשעבר פוטר אחרי שנקבע כי התנהלותו הייתה מתחת לסטנדרט המצופה משרים בממשלה. נדים כיהן כשר בלי תיק

ר"מ בריטניה פיטר את יו"ר המפלגה בגלל אי דיווח על חקירות מס
רישי סונאק צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פיטר אתמול (ראשון) את יו"ר המפלגה השמרנית השולטת בשל "הפרה חמורה" של כללי האתיקה בשל אי בירור מחלוקת מס.

סונאק התמודד עם לחץ לפטר את נדים זהאווי מתפקידו כיושב ראש המפלגה, על רקע האשמות שהוא לא דיווח על חשבון מס של מיליוני דולרים שלא שולם בזמן כשהיה שר האוצר של המדינה.

ראש הממשלה פעל לאחר שבדיקת תקנים גילתה שזאהווי הפר את קוד ההתנהגות של השרים. הוא לא חשף פרטים על המחלוקת שלו עם רשויות המס והעובדה ששילם קנס. במכתב לזהאווי כתב סונאק שהוא נאלץ לפעול כדי לקיים את הבטחתו שלממשלתו "תהיה יושרה, מקצועיות ואחריות בכל רמה".

זהאווי הודה במחלוקת המס אך טען שהטעות שלו הייתה "לא זהירה ולא מכוונת". בתגובתו לסונאק, התחייב זהאווי לתמוך בראש הממשלה כמחוקק ולא התייחס לחקירת האתיקה. הוא תקף את התקשורת שחשפה לראשונה את חשבון המס העצום שלו שהוא נאלץ לשלם כ-6.2 מיליון דולר, וטען שחלק מהדיווחים לא משקפים "בדיקה לגיטימית של פקידי ציבור".

זהאווי עמד בראש משרד האוצר של בריטניה מיולי עד ספטמבר 2022 בחודשים האחרונים של כהונתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ומונה ליו"ר המפלגה השמרנית כשסונאק נכנס לתפקידו באוקטובר וכיהן כשר בלי תיק עד שפוטר אתמול.

סונאק התחייב להחזיר את הסדר והיושרה לממשלה לאחר שלוש שנים של סערה תחת קודמיו ג'ונסון - שהופלו על ידי שערוריות אתיקה - וליז טרוס, שהתפטרה תוך שבועות לאחר שמדיניותה זעזעה את כלכלת בריטניה.

בשבוע שעבר הוא ביקש מיועצת התקנים של הממשלה, לורי מגנוס, לחקור את ענייני המס של זהאווי ואמר כי ימתין לתוצאות לפני שיפעל. בדו"ח שפורסם ביום ראשון, מגנוס מצאה שזאהווי "לא הראה התייחסות מספקת לדרישה להיות ישר, פתוח ומנהיג למופת באמצעות התנהגותו שלו בחיים הציבוריים".

 

 

עבירות מס בריטניה רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד