ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
היסטוריה מסוכנת

אדם שהחביא ילדים במרתף הוא נכדו של פושע נאצי שנתלה

אדם שהחביא שישה ילדים במרתפים הוא נכדו של פושע המלחמה הנאצי שנתלה בשם טום לנדון. הוא גינה בעבר את מעשיו של סבו ארנסט קלטנברונר - שנמצא אשם במהלך משפטי נירנברג והוצא להורג באוקטובר 1946 בתלייה

אדם שהחביא ילדים במרתף הוא נכדו של פושע נאצי שנתלה
מרתף יין צילום: Pixabay

אדם שהחביא שישה ילדים במרתפים של חביות יין הוא נכדו של בכיר נאצי שנתלה על פשעי מלחמה. טום לנדון בן 54, שהה 24 שעות במעצר מלאחר שפקידים מצאו שלושה נערים ושלוש בנות בגילאי שבעה חודשים עד שבע שנים במרתף ביתו ליד הגבול הצ'כי באוסטריה.

עובדים סוציאליים הוזעקו לבית באורביץ, 100 קילומטרים צפונית לווינה, לאחר ששכנים דיווחו לרווחה על ילדים בוכים. הקשרים המשפחתיים של לנדון לשואה התעוררו מחדש כיוון שהוא נכדו של המטפל של היטלר ארנסט קלטנברונר. קלטנברונר היה ראש ה-SS האוסטרי והיה החבר הבכיר ביותר ב-SS שעמד למשפט במשפטי נירנברג. הוא נמצא אשם והוצא להורג בתלייה באוקטובר 1946.

קלטנברונר היה חבר ילדות של אדולף אייכמן, קצין ה-SS ידוע לשמצה שמילא תפקיד מרכזי ביישום "הפתרון הסופי" של הנאצים שכלל רצח שיטתי של מיליוני יהודים. לקלטנברונר היו חמישה ילדים, שלושה עם אשתו אליזבת אדר ושניים עם אשתו השניה ג'יזלה גראפין פון וסטרפ. לנדון היה מזוהה עם קלטנברונר מספר פעמים והגיב בעבר לקשר האפל הזה, וגינה את מעשיו של סבו.

בשנת 2012, לנדון אמר לאתר החדשות האוסטרי MeinBezirk.at: "גיניתי בתוקף את מעשיו של סבי, הוא היה פושע. אף אחד לא שם לב לכך". לנדון, שעבד בצפון לונדון לפני שעבר לאוסטריה, התגלה כחלק מקבוצת 'רייכסבורגר', קבוצה המאמינה שגרמניה במתכונתה הנוכחית אינה מדינה ריבונית, חלק מחבריה הם ימניים קיצוניים.

לנדון פרסם בעצמו את ספריו, כולל הכותרות "ההשפעה ההרסנית של טכנולוגיית מידע על התפתחות אינטלקטואלית אנושית".

כזכור כפי שדווחנו שישה ילדים בריטים מתחת לגיל חמש נמצאו חיים במרתף יין נטוש באוסטריה, במחבוא לא חוקי עם אוסטרי בן 54 ואשתו בת 40, שניהם אובססיביים לתיאוריות קונספירציה. הילדים התגלו על ידי המשטרה במחבוא הבלתי חוקי בכפר אובריץ באוסטריה תחתית. המשטרה פרצה למקום בעקבות אירוע בו הבעל תקף את אנשי הרווחה באמצעות גז פלפל.

האיש השתייך לקבוצה של 'רייכסבורגרים' שראשיה נעצרו בגרמניה בסוף השנה שעברה בשל תוכנית לבצע הפיכה אלימה ולהפיל את הממשלה. במהלך החקירה הגרמנית, המשטרה מצאה רשימה של 18 פוליטיקאים, כולל הקנצלר אולף שולץ, שלפי הדיווחים הקבוצה תכננה להוציא להורג.

נאצים בריטניה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד